Emil är med på radion

Solklintsskolan får massiv kritik och man menar att situationen är mycket besvärlig. Skolinspektionen säger att få skolor får så mycket och allvarlig kritik MEN jag måste säga ( och även eleverna i intervjun nedan) att jag inte upplever det så illa som det beskrivs... Emil trivs som fisken i vattnet. Han känner sig trygg och känner att han blir sedd och lyssnad på.
Nu går han visseligen bara i första klass men jag hoppas och förväntar mig att det fortsätter så !

Dom problem vi stött på både när det gäller undervisning och andra saker har retts ut smidigt... Mycket tack vare Emils fantastiska Mentor.

Kaisa ringde idag och frågade om jag tyckte det va okej att Emil ställde upp i en intervju med Radio gotland angående den kritik skolan fått....
Givetvis va det okej, om han själv ville...

Elever i Solklintsskolan i Slite. Foto: Catarina Gustafsson/SR  Gotland


Klicka på länken för att komma till Intervjun med Emil och andra barn på skolan

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=94&artikel=4290211


Kommentarer
Postat av: terese

jag förstår om du upplever skolan på ett ganska positivt sätt. absolut. har man ett barn som passar in i "ramen" så är det absolut inga problem. men jag har ju inte det. alltså ett barn som passar in i "ramen". därför har jag sett och uplevt skolan svarta baksida, en baksida som är rent för jävlig.. jag har inte ett gott ord att säga om annalena.. inte alls.. å tyvärr är det ju hon som "styr" skolan. skolinspektionen skulle ha tagit tag i denna skola för flera år sedan. man har sagt att fårösund är en av de absolut sämsta skolorna.. men så är det ju inte längre.. det har ju blivit mycket bättre. slite är i särklass en av de värsta, någonsin. det kan jag säga som både förälder och som vuxen som jobbat på skolan.. och tyvärr så kan man klart och tydligt se att det är lärare och andra vuxna på skolan som plockat ut vilka elever som skulle vara med på intervjun... varför kan jag inte säga här.. eller alls egentligen.. har ju mina skyldigheter.. (tystnadsplikten...)men att intervjuresultaten hade vart helt annorlunda om andra mer utsatta ungar hade fått sagt sitt, men det är de för jävla rädda för... nej fyy fan.. stäng skolhelvetet tills anna lena är borta!!!!

2011-01-13 @ 20:37:34
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0