Dagen D

Dagis och Dans. Båda gick strålande.
Jag lämnade Tjejerna i morse på Dagis, o Wilma sprang iväg fortare än kvickt. Fick ropa hejdå efter henne :)
Ebba va lite mer avvaktande men inte ledsen, viket förvånar mig och gläder mig efter 6 veckor hemma.

Jag och Elin for en sväng till stan i all hast, o en tung sten har lättat från hjärtat.

Hem, träffa Emily o Malin som kom o drack kaffe...till dagis, hämta tjejer.

Även hämtningen gick bra och jag kände mig nöjd med info om Barnens dag...( behövde inte jaga runt o leta efter nån som sett just mina barn utan det kom spontant, precis som det ska)  däremot saknar ja fortfarande att få veta dom där små vardagliga sakerna... vad barnen gjort, förutom att sova äta o bajsa bra.

Jag har haft barn i förskola i 6.5 år, så det borde inte va nån nyhet, att jag flera gånger efterlyst den "roliga" informationen kring mina barn oxå.
Det är ju trots allt en del i delaktigheten o tryggheten vi som föräldrar ska känna...

Har dom haft gympa, vad har dom gjort i ateljen, gjorde dom nåt kul ute... osv osv.. men men... det kanske är för mycket begärt :(
Sen inte sagt att dom ska stå o prata med mig i en kvart varje dag, men nån gång då och då hade det vart kul att få veta nåt sånt...

Hur som haver så begav vi oss vidare till Elin. Emil följde med Jonathan hem idag.
Fikade och sen bar det av till den efterlängtade och SÖNDERPRATADE dansen :)
Tjejernas första danslektion...
Vi satt i korridoren o väntade och när det va slut så kom glada o överlyckliga barn ut ur hallen.... det hade vart TOPPEN !!!!

Nu ska jag slöa...dessutom är jag godissugen....

Kommentarer
Postat av: Terese

Härligt att Wilma ha fått ngt att göra :)

2011-01-18 @ 19:53:47
URL: http://berglundsjoqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0