Å va det är härligt med spyor...

eller inte.
Jag är så innuti helvete trött på dessa sjukdomar nu så jag tror jag ska bli tokig. Stackar ungar som aldrig aldrig får tid för återhämtning, spelar ingen roll om dom är hemma från dagis i 6 veckor...så dom får vila upp sig...

Tre dagar hann barnen gå på dagis, TRE ynka små dagar och så sitter vi här med magsjuka...
6 veckor har barnen vart hemma från dagis, gå en vecka och nu sjuka igen...


Läste en spännande artikel i Vi föräldrar som smittskyddsinstitutet gjort... det stod att om man minskade barngrupperna från 16 barn till 13 så skulle man minska sjukdomarna med 80 % pga  att det blev mindre kontaktytor där smittan "fasrtnade"
och hör o häpna, på vårt dagis har vi inte mindre än 65, eller va det 67 barn, i en o samma barngrupp...

Visst låter det optimalt, härligt och alldeles fantastiskt (ironi)


Kommentarer
Postat av: terese

faaaan de e ju illa... undrar om ledningen för slitedagiset har läst det??? tror jag knappast.. krya på er!!!

kraaam

2011-01-23 @ 22:24:00
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: tove

67 barn? Det låter ju helt sjuk. Jag jobbar på dagis i göteborg och här är alla barn mellan 16-21 i varje grupp. Sedan kan det ju vara 4 avdelningar på ett dagis, men varje grupp har ju sina egna rum...

2011-01-24 @ 14:41:18
Postat av: Therese

Tove, vi har tre grupper på dagis o varje grpp har ett eget rum. Där tillbringar dom dock bara max en timme om dagen, annars har dom tre stora lekhallar där dom leker blandat med varandra,

2011-01-24 @ 17:52:25
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0