Godmorgon Onsdag !

Kvart öer 7 vaknade hela högen idag, utom Tyra....hon sover ännu...

I går blev det en förmiddagsfika med malin och kvällen va fullspäckad.

Funderar endel över det här med bloggen, varför jag skriver... 
Som jag skrivit tidigare så gör jag det för min egen del... och om man inte gillar det man läser så gör man inte det... då ska man sluta o läsa...

Tänker på det som sas på sista föräldramötet om att skriva om dagis... varför skulle jag utelämna vissa bitar ur vårt liv i bloggen ? det är ungefär som att jag skulle utelämna min politiska åsikt för att moderaterna tycker att jag smutskastar dom, eller låta bli att tala om hur våra besök på VC varit, för att folk skulle sluta gå till VC för att jag skriver att det emellanåt är skit där...
Eller att hela slite skulle sluta handla på Gahms bara för att jag tycker att det luktar fukt därnere...

Jag tror att dom flesta som läser min blogg är vuxna... och jag anser att en viktig uppgift man har är att bilda sig en egen uppfattning av saker och ting...
När vi flyttade till slite för 8 år sen så sade man redan då att i Slite skola kunde man inte låta sina barn gå... satte man sina barn där så skulle det bara gå utför ... åt helvete med andra ord. Vi valde att inte lyssna och satte Emil i slite skola... och min personliga erfarenhet är att det fungerar TOPPEN !

Någon mamma tycker att vårt dagis är det bästa som finns, va kul.. toppen.. men måste jag oxå tycka det då?
Och JA , dagis vet om mina åsikter, mycket väl.. problem som dyker upp tar jag oftast med personalen innan jag skriver nåt på bloggen... så va i helvete är alla så fruktansvärt rädda för ?


När det gälller dagis så tänker jag inte sluta skriva om det som  känns jobbigt... men jag tänker heller inte utelämna det som är positivt. För så är det väl med det mesta i livet... det är positivt o negativt...
Det handlar inte om nåt smutskastande, det handlar om vår vardag, mina tankar och om mina barns välbefinnande... Och jag kan inte tänka mig att dom som läser min blogg inte är vuxna nog att förstå det... ??

Vi har yttrandefrihet i sverige, och jag täner inte sluta trots hot om rättsliga åtgärder, jag vet mycket väl vart jag har lagen.. däremot tycker jag att alla som inte vill läsa ska sluta.. men det har kanske blivit ett beroende ? ;)

Thats it for now....


Kommentarer
Postat av: Pethra

Heeeelt rätt! Din blogg, ditt liv, dina åsikter. Tänk vad tråkigt det hade varit om alla tycker lika jämt. Heja Therese!!

2011-02-09 @ 10:11:31
Postat av: Sandra

Vettiga reflektioner! Verkar som personalen på dagiset är rädda att saker ska "läcka" ut, men som du skriver så är det ju eran vardag!

2011-02-09 @ 11:06:54
Postat av: Elin

super bra inlägg sis:) håller helt och fullt med i allt.

2011-02-09 @ 12:25:34
URL: http://thestyleismine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0