Valet !!!

Innan du läser det här vill jag att du ska veta att jag har vänner som är både Moderater, socialdemokrater, sverigedemokrater osv...
Dom är fortfarande mina vänner och kommer så förbli.
Man kan inte bygga en vänskap på politiska åsikter.
En vänskap byggs på så många andra vis !




Jag skulle kunna skriva en heel lååång uppsats om vad JAG tycker om valet, men ska försöka begränsa mig !

Det jag kan säga att jag är fruktansvärt arg och framförallt besviken på moderaterna o deras väljare som låtit plånboken styra...

Rik vill bli rikare, det vet vi sen länge och jag kan inte säga att jag själv låtit bli att rösta på dem om jag haft gott om pengar och ett välavlönat arbete att luta mig tillbaka på... för vem tackar nej till skattesänkningar, till mer pengar i plånboken? Men inte till vilket jävla pris som helst !

Dom som tackat ja till mer i plånboken har (enligt mig) oxå valt att sparka på dom som redan ligger, dom sjuka.

Dom har valt att stå bakom reinfelt och hans sätt att ta hand om våra svårt sjuka, till och med våra dödssjuka i sverige... och det vill säga tycka det är okej att man kastar ut dom på "gatan", tvingar dom att söka arbete.. fast dom snart ska dö, eller är så sjuka att dom borde ägna sin kraft åt återhämtning... Dom har redan förnedrats tillräckligt genom att dom blivit sjuka, tvingats sluta arbeta.

Och nej jag pratar inte om enstaka fall.. jag pratar om 35000 medmänniskor i vårt land som blivit utförsäkrade, och att ytterligare 40000 kommer att utförsäkras under kommande mandat period...

Jag tycker det är vidrigt.

Dom som röstade på Reinfelt står oxå bakom hans nerskärningar inom skola och barnomsorg som han genomfört dom 4 år som gått... Herregud, skola och barnomsorg.. våran framtid.. våra barn och barnbarn..

Dom står oxå bakom ett förslag att man ska privatisera vården.. att alla ska ha dyra sjukförsäkringar, att plånboken ännu en gång ska få styra vem som har rätt till vård och inte... Lever vi på 50-talet eller vad ?

Nej fyfan.. tack och lov att det blev skifte i kommunen.. att socialdemokraterna nu äntligen kan få chansen att ta hand om dom i vårt samhälle som behöver... på ett sätt som jag inte tyckte att Moderaterna skött särskilt bra !

Ni blåa, tänk på att ni oxå kan bli sjuka, ni är inte odödliga, tänk på att ni oxå blir gamla och kanske har barn och barnbarn som tvingas gå i alldeles för stora barngrupper och inte hinner bli sedda.


GLÖM INTE, NÄR DU LÄSER DETTA... ATT DET ÄR MINA ÅSIKTER..

Alla tänker vi och tycker vi olika, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att låta plånboken styra... jag skulle aldrig kunna tycka det är okej att svårt sjuka och försvarslösa barn hamnar i kläm för att jag vill ha lite extra slantar att spendera, aldrig !!

Sverigedeomkraterna är nu inne i regeringen och jag antar att ingen är särskilt förvånad även om media kommer med påståenden om hur FARLIGT det är för sverige och våran välfärd.
Detta är en uppvaknande för Sverige.

Jag citerar Katrin Zytomierska:

Hur kommer det sig att det finns så många människor som röstar mot invandrare?
Svaret är ju superenkelt såklart.
Det är fel i vårt system.
Systemet är uppbyggt på ett sätt som gör att det det tas in många flyktingar (vilket är bra) (det tror jag de flesta håller med om), som hamnar fel (på grund av bidrag tror jag) och sen stannar i det här onda mönstret.

Lär sig inte svenska, acklimatiserar sig inte i vårt samhälle, kanske blir bråkiga och kriminella... vad vet jag vad som sker med dem, men tydligen är det inget positivt eftersom så många inte tycker om dem. Men det är så. Det är ju fakta.

Nu är valet klart och SD ska in i Rikstagen.
Vad händer då? Alla tar avstånd från dem.

Är inte det så typiskt Sverige? Vi har en demokrati, men när alla sagt sitt så ska det inte gälla ändå??
Nu får man gilla läget.
Folket har bestämt att SD ska vara med och bestämma och då ska de få vara det tycker jag.
 
Jag tycker att det är omoget och oproffsigt av de andra partierna att vända dem ryggen.
Gå ut ur sminket bara för att Åkesson kommer in, sluta fika om en Sverigedemokrat kommer in i fikarummet? Jag blir mörkrädd när jag lyssnar på våra politiker. Hela valvakan kändes det som om det var BigBrother på ett dagis. Och varför vad det ingen som ifrågasatte? Varför var det ingen som sa "Folket har röstat fram dem. Vi lever i en demokrati. Ska de då inte få vara med och bestämma? När folket vill det?"

Näe... Istället satt de där och snyftade om att det är så hemskt och förargerligt. Men va fan kom igen. Ta tag i saken istället. Sätt er ner och disskutera med Åkesson han verkar inte helt oresonlig

 Avslutar med detta :

Idag blev det klart att utförsäkrade cancersjuka Annica Holmquist inte får sjukersättning.

I fredags stod Reinfeldt i debatten och hänvisade till uppgifter om att Annicas situation skulle kunna lösas på måndag.

Det var inget annat än ett cyniskt skådespel. Reinfeldts bygge av det kalla

Sverige fortsätter. 40 000 sjuka står på tur att utförsäkras under mandatperioden.


Företsen, jag lyckades inte begränsa min blogginlägg, sorry för det !!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0