Tvillingvagnen

... är snart ett minne blott !

I morse på väg till dagis insåg jag plötsligt vad Ebba börjar bli stor... Tvillingvagnen börjar bli på tok för liten, trång !
Å andra sidan är hon snart 2 och älskar att gå... sufletten tar i hennes huvud när jag fäller upp den och benen är långa... :)

Innan vinterioverallerna ska på så står nog tvillingvagnen i förådet, eller så kommer den bara att användas i nödfall...
Sen har vi ju hennes rosa sulky som vi säkert kommer använda ett halvår till...sen tycker jag hon är för stor för vagnen... !

Nej jag är inte en elak mamma.. givetvis plockar jag upp henne i famnen om hon vill, eller tar med vagnen till stan om vi ska in en heldag, men här i slite är avstånden så korta...
Och på dagis åker man inte vagn när man är 2,5 så det är dags att hon får börja "öva sig"


Att gå själv  är oxå ett led i självständigheten som jag tror alla föräldrar vill uppnå med sina barn.. !
Även om det på många vis är tungt och jobbigt att se dem växa och bli stora så kan man inte hindra dom, man får inte hindra dom... hur ska dom då nånsin kunna klara sig genom livet på egna ben... !!

Emils hand har svullnat än mer i natt, så klockan 11 är det dags för ett besök på VC... får se vad dom säger !!

Och för er som missat det så åker vi till ULLAREDi morgon !!! tjohoooooooooo !!!


Kommentarer
Postat av: Emily

De var ju sammna med Hampus, han åkte knappt i tvillingvagnen när han var 2, han gick hellre.

Nu går han eller åker ståbrädan, cyklar gör han med ibland.

De sa ju de på dagis att de märktes att han var van att gå när de var på utflykt så de är bra att vänja dom vid det.

Hoppas de går bra på vc. Kram

2010-09-29 @ 10:52:18
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: Anna Ahlvin

Måste bara säga att Emil är otroligt duktig på fotboll. Vilken lirare han är. Han tar för sig även om motståndaren är 5 år äldre=) Härlig kille ni har!

2010-09-29 @ 22:58:12
URL: http://familjenahlvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0