Migrän !!

Passar på att blogga lite från mobilen när jag sitter ute och ser på barnen som leker i sandlådan.

Har vart istan med Elin och Therese L idag, mycket trevligt och god lunch.

Vid ett snåret ringde Patrik och sa att han va på väg hem.. Migrän :(
Gillar inte att han kör hem när han har migrän men vad har han för alternativ ? Det hade gått i snigelfart hela vägen från Sanda !
Tur att han har en förstående rbetsgivare !

Han hade på fm vart i kontakt med Neurologen eftersom han gått med huvudvärk varenda dag i typ 3 månader. Alvedon och Treo har mist sin effekt sen länge, och migränsprutorna han har kostar skjortan, men är ett nödväöndigt ont !
Dessvärre börjar dom oxå tappa effekt !!

Så nu har han bokat tid till sjukgymnast massör och även till läkare hos Neurologen.
Påfrestningar på nacke och rygg trodde dom va orsaken.
Hoppas verkligen inte att han kommer bli sjukskriven, för hur ska det gå, med den sjukförsäkringen som råder i sverige ??

Så Patrik sover på soffan, jag lagar mat, tittar till barnen, ska mata tyra och sen är det Hockey för Emil.. fullspäckat med andra ord.
Känns inte som att varken jag eller Patrik har tid att ligga o va sjuka, men man får göra det bästa av situationen när det inträffar, ingen av oss är odödliga !!!

Hej så länge !!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag har lidit mycket av migrän, men började gå på Naturkliniken i Bro(BroJesus kallad av många). Sen jag började där så har jag knappt haft någon migrän alls. Från flera gånger i veckan till kanske 1 gång per år nu. Det kostar en del i början men nu går jag där bara och underhåller kroppen. På köpet så mår både nacke, rygg och hela kroppen bättre. Verkligen värt det hela i slutändan när man slipper sjukskriva sig hela tiden. Han tar 550 kr per gång. Hör av dig om ni vill ha numret. /Annso

2010-09-23 @ 19:13:16
Postat av: Terese

Men oj det låter precis som det Jimmie hade innan han började på byggman! Han har ju oxå testat det mesta men tyvärr så har inte det hjälpt ngt!! Blev dock bättre när han började på byggman då han slapp jobba så mkt med ryggen osv! Så n håller vi bara tummarna att han slipper det nu när han jobbar vi JME!! Hoppas verkligen att det fixar sig för Patrik!

2010-09-23 @ 20:16:39
URL: http://berglundsjoqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0