Ljusen brinner <3





Ikväll har jag tänt två ljus på William hyllan... det ena till William som alltid fattas oss i vår vardag, i vår familj, i allt vi gör !

Det andra ljuset brinner för Elin, för hennes familj... syskon, barn, man och föräldrar....

När det ofattbara händer... tappar man fotfäste, verklighetsuppfattning och frågan man alltid kommer ställa sig är Varför !!

Elin kom att bli en del av mitt liv när William va sjuk.. hon fanns där som en vän, en vän som alla borde ha.

Hon berörde mitt hjärta så djupt och jag måste erkänna att jag aldrig mött en människa med sån livglädje som Elin.

Hon fick mig att le när allt kändes hopplöst... hon fanns där och fick mig att tro på mirakel, att inte ge upp hoppet , och från första stund så kände jag att nåt med henne va meningen...

Visste inte då att jag skulle komma att bli en stöttepelare för henne, under den svåraste tiden i hennes eget liv.

Elin trodde på en orsak med våran vänskap, djupare än man kan förstå.. hon trodde att vi lärde känna varandra för att finnas där för varandra när det behövdes som mest.
Jag är övertygad om att hon hade rätt.

När Elin för många veckor sedan skrev att
 " Jag lovar dig att ta hand om William, om du lovar att ta hand om min lillasyster"
så kändes det konstigt.
Elin skulle ju klara det här...!???? Hon skulle ju vinna......

Men Elin visste nog långt innan vi ens anade... !

Jag lovade och jag kommer aldrig bryta det löftet jag gav henne....


När jag tänker på Elin, så tänker jag på henne med ett leende på läpparna... jag vet att hon hade velat det, även fast det känns djupt in i själen att hon inte finns bland oss längre.. vem ska nu sprida den glädjen hon spred ?

Att vara stark är inte
att aldrig falla
att alltid veta
att alltid kunna.

Att vara stark är inte
att alltid orka skratta
att hoppa högst eller vilja mest.

Att vara stark är inte
att lyfta tyngst
att komma längst eller
att alltid lyckas.

Att vara stark är
att se livet som det är
att acceptera dess kraft
och ta del av det
att falla till botten,
slå sig hårt och komma igen.

Att vara stark är
att våga hoppas
när ens tro är som svagast.

Att vara stark är
att se ett ljus i mörkret
och alltid kämpa för att nå dit.



Elin kämpade, det ska gudarna veta... 
Hon va beundransvärd på så många vis.. i allt hon gjorde !!


Elin Hejdenberg
Härliga Elin <3
Du får lära William allt du kan om facebook, för visst får man väl använda det i Nangijala... ? ;)


 


Kommentarer
Postat av: carro

livet är så orättvist.

Jag berörs! Som så många andra.

Du är stark Therese. Det vet jag!

Många tankar!

Kramkram

2010-09-04 @ 22:23:36
URL: http://carrro.devote.se
Postat av: Elisabet Roslund

Många Varma Tankar.......

Elin, hälsa min Mattias är du snäll......

Kram/Elisabet

2010-09-07 @ 21:36:27
Postat av: Fanny

berörs av din blogg och håller med dig om att det är fruktansvärt orättvist. Jag känner inte dig, men jag lärde känna elin när jag bodde i skåne, hon var ett stort stöd, en underbar och glad tjej.

Jag är säker på att hon tar handom din William och alla andra änglar som behöver henne.

2010-09-08 @ 11:05:16
URL: http://natachis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0