Trött som få...

känner att de sista inläggen mest vart jobbiga och besvärliga från min sida, sjuka barn hit och sjuka barn dit..

Känner mig trött, helt utslagen efter 3 dagar hemma ensam med 3 barn varav 2 ordentligt sjuka.. men sånt är livet och ni får helt enkelt stå ut med lite gnäll :)




Igår blev det Vårdcentralen för Wilma.. hon klagade över öronen och den höga febern kom som ett brev på posten. Domen blev öroninflammation, halsfluss OCH ögoninflammation, på ett bräde.

Tänk om man som vuxen skulle få alla dessa sjukdomar på en gång.. man skulle ju va mer död än levande.




Ebba då, idag blev det Vårdcentralen för henne.. 41 graders feber inatt :( och värk och svammel... 

Öroninflammation även hon.
Så nu är det Spektramox 3 gånger om dagen till vardera barn...
Så nog hoppas vi på att detta är vändningen :)

Sen vet jag inte hur jag ska kunna tacka alla som finns runt om mig..

Elin som tog Ebba och Tyra när jag va på VC med Wilma igår, och som jag vet finns där i ala lägen !

Anna som lånade ut Koksaltdroppar o nässpray, och som tog Tyra idag när viu fick en akuttid till VC

Malin som kom i Måndags och bara pratade bort nån timme på fm, det gjorde barnen glada, åtminstone för stunden :)

Terese som tog med Emil till skolan igår morse när Wilma vaknade ledsen och med höög feber och öronvärk

Emily som ringt och undrat och visat omtanke trots att hon har nog med sitt eget

Mamma som oxå ringt och undrat och brytt sig och som låtit mig klaga och gnälla ur mig lite

Emil, som vart ovärdelig här hemma.. som alla stunder han kunnat,  har hjälpt sina småsyskon utan att jag ens behövt be om det !!
Totalt ovärdelig, min fantastiska unge !
Som inte ens behöver, men som gör det ändå..
<3<3<3<3<3

Och så givetvis Patrik som kommit hem efter jobbet, och somnat på soffan.. Tack älskling ;)

och så alla andra som tänkt på barnen nu när dom haft det en smula tufft

Var och en för sig och allihopa tillsammans, jag hade inte klarat mig utan er !

Ni är GULD värda !

Love you !!






Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Iblan blir det bara för mycket. Som tur är så återhämtar man sig snabbt efter att man fått sin sömn och kommit in i en frisk vardag igen.

Tur att barnen har en sådan fin mamma som kan hjälpa dom i alla lägen. Och givetvis en fin pappa också. (Jag känner igen mig i mammarollen......)

Krya på er och ha det gott/Elisabet

2010-06-09 @ 14:18:17
Postat av: Emily

Klaga måste man få göra.. ibland känns de som att jag alltid klagar när jag skriver blogg men de är så skönt o få ur sig lite o att skriva brukar hjälpa mig.

Önskar jag kunde göra mer för er, men du vet att jag finns här om det är ngt.

Kramar till er

2010-06-09 @ 16:03:32
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan ana hur ni har det..Vet hur jobbigt det kan va när barnen är sjuka.Den där extra oron som alltid infinner sig även om det inte är något allvarligt.Måtte de krya på sig snart.

En massa tankar o stärkande kramar till dig o din familj.

2010-06-09 @ 18:12:07
Postat av: Terese

Hahaha!! Typiskt en gerj som bara Patrik skulle göra!! Hoppas han sov gott :) Ja då får vi se hur det blir till helgen om det blir ngn fotboll!! Det är i BRO inte VÄNGE!! Kram

2010-06-09 @ 19:03:02
URL: http://berglundsjoqvist.blogg.se/
Postat av: terese

ja de e tur du har en massa snälla å hjälpsamma människor runt omkring dig... hade jag bott närmare så hade det vart lättare att hjäpa till oxåå, inte för att jag bor såå långt bort... äsch va fan, jag har ingen klok ursäkt till att jag inte hjälpt dig!!! men håller alla tummar att de kryar på sig snart!!!

kramar

2010-06-09 @ 20:51:30
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: malin

Det e helt ok att klaga, det e inte lätt att vara hemma ensam med 3 barn varav 2 e sjuka, o sen en liten spädbarns bebis på det, Du e stark du Mamma Therese :) Hoppas barnen snart e lite piggare,

Är det något, slå en pling :)

Hoppas Patrik sov gott på soffan :D:D:D kramar

2010-06-10 @ 13:50:58
URL: http://malinhejdenberg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0