Längsta veckan i världshistorien :)

ja så känns det.. att detta vart den längsta veckan i hela mitt liv.. att det ALDRIG skulle bli fredag och helg, att barne aldrig skulle bli friska :)

Men nu är vi där.. det är fredag och helgen väntar.. och barnen har piggnat på sig även om dom inte är helt återställda.. !



Jo det har vart en prövning att ha barnen hemma själv, två sjuka och en bebis som kräver minst lika mycket hjälp och kramar o omvårdnad som dom om är sjuka.

Dessutom kravet att behöva gå iväg på morgonen och eftermiddagen för att hämta och lämna Emil i skolan.
Finns det nåt värre än att väcka barn som sover...särskilt när dom är sjuka ?

Minns när William föddes.. Emil va 16 månader.. !

En fredag kväll när William va drygt en månad fick Patrik åka till akuten.
Det visade sig va blindtarmen och han blev inlagd.

Det va första gången jag skulle va ensam med barnen..
På lördagen ringde jag till mamma och grät... tyckte det va så jobbigt..

Och nu.. 3 barn senare.. hehe.. vilka erfarenheter man bär med sig.

Någon sa att få sitt första barn är en enorm omställning.. liksså att få sitt andra barn.. !
När det tredje kommer så känns det nästan lättare än bara två..
och när man har fyra så kan man ha hur många som helst.. ett mer eller mindre har ingen betydelse :) Jag kan bara hålla med..

Igår när Patrik kom hem så tog jag bussen till stan, mötte Elin, käkade lite och sen handlade vi lite smått o gott och avslutade med mathandel på Willys.
Bara att få sitta där själv på bussen.. underbart !!! Efter att hela veckan haft barn i famn, hängandes i knäveck och bärandes på arm.. :)
Och sen bara känna känslan av att bara va.. handla i lugn o ro ! Tack Elin för hjälpen ! Guld värt !!

Ikväll blir det Tacos... vad annars ! Sen tjejkväll hos Elin.. ska bli mysigt.. !!
                   





Nu väntar mellis :)


Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Nu ska du unna dig allt bra du kan! Bara njuuut och "ta in". Du har verkligen gjort ett jobb som få kan klara av.

Kramar tlll er alla/Elisabet

2010-06-11 @ 15:01:18
Postat av: Emily

Du är ju supermamman nr 1 =) Jag tycker de är jättejobbigt med 3 fast de då borde vara lättare än 2. När jag bara hade Hampus och Sebastian var allt lätt.. nu är de mycket mera jobb..

Hoppas kvällen blir trevlig =) Kramar

2010-06-11 @ 21:09:32
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0