På lasarettet...

...har vi vart idag. med både Wilma och Ebba...

Kl. 08.00 va det Ebbas tur att komma in på Ögonmottagningen. Fick träffa överläkaren som tittade på Ebbas öga, och sa att hon TRODDE att det rörde sig om en ofarlig cysta.

Hon nuddade den, men mer undersökning än så va det inte.
Det skulle NOG bli operation, ¨så man fick "gröpa ur" (som läkaren uttryckte det) knölen. Men inte när.. bara att det skulle bli på fastlandet... !

Kom inte och snacka med oss om att något NOG är godartat... det har vi hört förut och slutade med att vår son dog i min famn ett år efter att denna "godartade" tumör upptäcktes...

Visst jag målar säkert fan på väggen helt i onödan.. men just nu ser jag inte så många andra alternativ... för oss rimmar det inte med ordet godartad och cysta i samma mening... det gör bara inte det.
Så känns det idag.. jag måste kanske bara vänja mig vid den tanken, att det faktiskt är en möjlig kombination.

Gick därifrån än mer förvirrad än innan...

Ner till barnmottagningen för Wilmas undersökning, flödesmätning... !
Den gick kalas, hon klarade den med guldstjärna i kanten.. !
Däremot visade den att urin stannade kvar i blåsan efter tömmning, vilket meför STOR risk för urinvägsinfektioner och njurbäckeninflammationer.
Fick några tips som dock kunde hejda antalet "utbrott" om vi följde råden noga. 
Vet inte riktigt hur jag ska nå ut med det till alla som berörs bara...

Vidare till Öster en snabbis för att träffa Mommo och Gammelmommo som va och handlade lite.
Lunchade på Alis.. ocxh sen hem.

Kvällsmat och Hockeyträning för Emil..

Ebba kräktes så Patrik och hon fick åka hem. Hoppades på att det skulle vara en tillfällighet men hon fortsatte hemma... :(

Ebba blir hemma i morrn.. funderar över Wilma.. hon som så gärna ville och längtade till dagis... men för enkelhetens skull så får hon nog oxå va hemma... sen är dom ändå lediga på fredag.

Att Ebba blir sjuk kan man ju inte rå för, men det känns såå himla typiskt....

Nej nu ska jag passa på och lägga mig i soffan innan det är dax att springa nästa gång..
Natten kommer bli lång...!




Kommentarer
Postat av: elin

tänker på er. försökte ringa men det töt upptaget... skulle föreslå att vi kunde ta med Wilma till dagis:) puss

2010-02-24 @ 22:24:58
URL: http://guteelin.blogg.se/
Postat av: malin

åh therese, jag förstår verkligen era tankar och oro, Jag hoppas från ljupet att läkaren denna gången har rätt.. tråkigt att Ebba e sjuk.. :( hoppas det inte blir en jobbig natt för er !! stora varma kramar till er!! <3

2010-02-24 @ 22:25:37
URL: http://www.malinhejdenberg.bloggplatsen.se
Postat av: Ida

Tänker på er & håller tummarna för att det inte är nått allvarligt !! pusskram <3

2010-02-24 @ 22:30:10
URL: http://idamariass.blogg.se/
Postat av: elin hejdenberg

tänker på er massor!! ni har och fortsätter stötta mig så nu är det min tur att göra er detsamma!!! finns för er även om jag är i skåne!!! massor av kärlek å kramar till er!<3

2010-02-25 @ 13:22:04
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0