BOKMAL

Barnen sover,

Emil ligger o läser. Han är en riktig bokmal den där... läser o läser o läser tills man säger till honom att släcka lyset. Ibland tjuvtänder han igen :)

Men Jag är glad att han gillar det, och uppmuntrar honom givetvis.
Han nöjer sig inte längre med "lätt-att-läsa" bäcker utan det är böcker med enbart liten text som gäller.

I skolan mäter man läsutvecklingen i LUS. I tredje klass ska man ha 15 I lus, Emil låg innan jul på 18. Hans första termin i ettan.

Tjejerna älskar när Emil läser för dom, mest tycker dom om när han läser Alfons böckernaz... då föreställer han rösten så dom kiknar av skratt :)

Blev visst lite sktytigt, men det va inte meningen jag är bara stolt... :)
Alla är bra på nåt... läsning är Emils grej :)














Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att få höra lite "skryt". Alla barn är värda en egen liten fanclub som gör vågen när de är duktiga. Underbart :-)

Är inne ofta och tittar till er och blir ofta glad när jag läser om hur ni har det.

Vi har det bra. Vår lilla Linn är 3 månader snart och förgyller våra dagar. Saknaden efter Irma är dock tung att bära, mycket tung. Ni vet hur det är...

Kram Tina

2011-01-26 @ 21:17:56
Postat av: elin

klart man får lov att skryta.

Jag kan haka på: Min Emil är sååå jävla jävla bra och duktig. för mig är han världens bästa Emil!!!!!! ;)

2011-01-26 @ 21:53:21
URL: http://thestyleismine.blogg.se/
Postat av: Therese

ja han är ju bättre va att läsa än mig. Å jag är ju nästan proffs. Kram

2011-01-27 @ 12:25:27
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: Anna

Klart du SKA skryta =) De gör ju jag om Jonathan. De är våran barn och då får man de. Även om de anses vara ofint.. Men sen när brydde vi oss om sånt ;)

2011-01-27 @ 14:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0