Sjukstuga !

Lilla Ebba har haft hög feber inatt och även om tempen "bara" visade 38.0 i morse så va det som sagt en självklarhet för mig att inte lämna henne på dagis...




Som jag skrev förut så har vi alla olika förutsättningar att vara hemma med våra barn, och jag har helt klart en fördel genom att inte ha ett jobb att tänka på.
Däremed inte sagt att det är enkelt att ha en liten bebis och samtidigt en sjuk Ebba, Emil eller Wilma, som behöver pysslas om...



Jag har aldrig och kommer aldrig förstå mig på föräldrar som "skyller" på arbetet och lämnar sina barn på dagis när barnen är sjuka.. Har man barn får man oxå ta hand om dom när dom är just sjuka.. då om någon gång behöver dom lugn, ro och en famn att krypa upp i.. !!



När jag nån gång i framtiden kommer få ett jobb så kommer jag fortsätta ha mina barn hemma när dom är sjuka.. även om det inte är kul. Det får kosta vad det kosta vill.. Mina barn är det viktigaste ! Thats it =)



Hur som helst så lämnade jag Wilma på dagis i morse... hon va spydålig natten mellan lördag och söndag så har jag tur så klarar hon sig från mer nu !
Elin körde mig till stan för jag skulle till lassis, en tid som jag fått skjuta på 2 gånger innan.

Tack bästa fantastiska Elin, va hade jag gjort utan dig ? 3<3<3
ÄLSKAR DIG !!!!!


 Under tiden åkte Elin Tyra och Ebba till mamma och fikade lite.

Fritids ringde, Emil mådde illa.. hämtade honom på Fritids när vi kom hem från stan.. nu kräks han... :(



Ebba somnade i bilen på vägen hem vid 12.. hon sover ännu och klockan är 15:50.. tempen är SKYhög så hon får bli hemma restan av veckan !



Wilma 'är o leker vid Holly... lite roligare än hemma just nu kan jag tro :)

Nu ska jag ta hand om mina sjuklingar


Kommentarer
Postat av: Ida

Hahaha.. ja jösses!! det visste jag inte ens själv.. Jag hade varit världens lyckligaste om jag haft en så stor lya ;) men om du vill kan vi byta nu ändå? eran lägenhet är ju som ett slott gemfört med min ;)



Hoppas dom kryar på sig snart små liven!! <3

2010-10-12 @ 16:28:05
URL: http://idamariass.wordpress.com
Postat av: Pappa som Vill vara anonym

Jag vet många som lämnar på "vårt" dagis i slite, fast barnen ännu är tex dåliga i magen, eller har feber fast man ger dom en alvedon innan dagis. Några av dom känner jag peronbligen. Jag tycker INTE det är okej

2010-10-12 @ 19:00:24
Postat av: Therese

Jadu, anonyma pappa... det hör nog inte till ovanligheterna och är säkert inte unikt för dagis här i slite... men visst är det konstigt att man väljer att göra så.



Jag förstår dom hårt arbetande föräldrarna som hoppas över en feberfri dag, men jag kan inte ha överseende med att man medvetet lämnar ett magsjukt barn eller ger ett barn alvedon för att " dämpa" febern och sedan lämnar det till dagis...



Jag skulle skämmas av att ha sånna vänner...och tycka desto mer synd om deras barn... och även dom andra barnen på dagis som så uppenbart löper risk för att bli smittade fast man kanske hade kunnat undvika det. Inte konstigt att sjukdomarna bara går runt runt runt

2010-10-12 @ 21:59:00
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0