Har funderat o funderat

.... skrev ett lååångt inlägg häromdagen.... tog bort det senare på kvällen.. vilket jag nu i efterhand ångrar !

Det va ett ganska, eller rääare sagt ett mycket kritiskt inlägg, som jag tror många, eller vissa, skulle känt sig provocerade av att läsa... Jag orkar inte med nåt tjafs på bloggen så därför fick de åka i papperskorgen, vilket jag som sagt ångrar.
För detta är MIN blogg. jag skriver vad jag vill......

Hur som helst.. dit jag vill komma är att jag fick en anonym kommentar från någon som kallade sig "hmmmm"
En mycket bra kommentar som jag svarade på...
Men i och med att jag tog bort inlägget så försvann även mitt svar till "hmmm"

Det kändes som att "hmmm" missförstått mitt inlägg eller att jag missförstod "hmmm"...

Hur som helst, för att göra en lång historia kort så har jag funderat o funderat över det där... Vad menade hon/han egentligen ?

Kommentaren började med " ingen är perfekt"...

Jag hade inte någonstans i mitt inlägg kritiserat någon personligen och heller inte skrivit att jag själv är perfekt... för det vet jag att jag långt ifrån är ! För hur skulle de se ut.. Jag är inte mer än människa...

Sen hade "hmmm" skrivit att det ibland kunde vara bra att lämna bort barnen ibland för att bara vara själva, som man och kvinna...." bland annat...

Jag hade i mitt inlägg inte heller skrivit o kritiserat eller kränkt någon som lämnar bort sina barn för att bara vara just man o kvinna, så jag blir lite fundersam på vad "hmmmm" menade... ?? 
 mitt inlägg handlade inte ens om det ... kanske va det en pik till mig =) att jag ska lämna bort mina barn lite oftare för att bara få va med Patrik ? isåfall tar jag det som en positiv pik o håller med =)

Jag håller förövrigt fullständigt med "hmmm"... jag tror man gör sig själv och sina barn en stooor tjänst om man lite då och då lämnar bort barnen för att rå om sig själv och varandra. Tror man kommer tillbaka med nya krafter och dessutom vårdar man ju förhållandet som man såklart vill ska hålla livet ut...

Mitt problem är ju att jag har fyra barn... det är svårt att hitta någon som jag vill lämna alla mina barn till någon längre stund.

Det finns massor av människor i min omgivning som jag litar på och som jag vet vet skulle ta bästa hand om mina ungar... men.. det är inte så lätt om man bara ha ett barn själv, eller två och sen helt plötsligt få fyra till på halsen =)
Missförstå mig rätt nu... Tyra är dessutom ännu så liten !

Så "hmmmm", om du läser det här, och orkar o vill så får du gärna förklara dig... :) kanske du vill ta hand om mina ungar medans jag o patrik tar in på hotell ;)

Nu ska jag snart hämta mina tjejer på dagis, och Emil i skolan <3

Kommentarer
Postat av: Mams o Bempa

Vi tar gärna barnen nån kväll!! Vi kan ju vara hos er så kan ni sova i vår lägenhet!!! inga preblem!!

Det hoppas jag att ni vet!!! puss puss.....

2010-10-20 @ 14:41:53
Postat av: Terese

Jag skulle oxå "offra" mig för er om ni skulle vilja göra ngt bara du och Patrik!!

2010-10-20 @ 17:34:33
URL: http://berglundsjoqvist.blogg.se/
Postat av: terese

jag skulle oxå kunna ta dom.... eller njae.. tror inte jag skulle klara ut det faktiskt,,, ebba är ju livrädd för mig.. emil är ju lätt, wilma likaså... och tyra.. ja jag kommer knappt ihåg hur man byter blöja å hgur man håller rätt... men skulle gärna hjälpa om jag kunde... jag gillade ditt inlägg som du tyvärr tog bort. ärligt och rättfram, det är ju din blogg och dina åsikter.. kram

2010-10-20 @ 21:13:51
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: Hmmmmm ;)

Hej igen! Jag läste nog inte ditt inlägg så noga sist, den uppfattningen jag fick var bara att du verkade tycka lite att :" Har man skaffat barn, så måste man ha dom uppe på sig 24 timmar om dygnet tills dom är stora..." Å jag menade inte att kritisera dej på något sätt! Jag ville bara framföra att varken du eller ngn annan förälder ska känna sig dålig på nått sätt om man liksom känner en dag att "shit va jobbigt detta är just nu, jag behöver komma ifrån lite", menar på de att man älskar ju inte sina barn mindre för att man blir lite trött på dem ibland ;) de tror jag att alla blir nån gång! Å jag beundrar verkligen dej som har så många barn och ändå liksom verkligen tar BRA hand om dem! Å så härligt att ni liksom är tillsammans, du och Patrik, en riktig "Kärnfamilj", som förr i tiden. Va glada att ni lyckas få det att fungera, för de är inte alltför vanligt i dagens samhälle tyvärr (skriver av egen erfarenhet). Jag följer din blogg dagligen med nöje, och en sån familj som ni har, va rädda om den ! :)

2010-10-20 @ 21:24:33
Postat av: Therese

Hej hmmmm =)



Du missförstod nog verkligen mitt inlägg.. men det är lugnt....=)



Jag är verkligen inte en sån som tycker att man ska ha sina barn uppå sig all the time , snarare tvärtom.



För lite sen va jag så trött på Ebba att jag försökte byta bort henne mot en cipspåsae, men det va ingen som nappade ;)



Vad jag menade med att jag tar ansvar för mina barn i alla lägen.. då menade att jag tar ansvar för dem även när dpm är sjuka.



Jag är trött på att mina barn ska bli sjuka för att andra föräldrar lämnar sina påtagligt sjuka barn på dagis, med både det ena och det andra... vilket leder till att jag måste ha mina barn hemma.. och det är verkligen en pärs att ha 4 barn hemma, varje dag 24 timmar om dygnet, som är sjuka griniga gnälla och ibland otroligt krävande.. som sjuka barn naturligtvis är...

Jag har GÄRNA mina barn hemma.. men det blir så otroligt jobbigt när dom är just sjuka..



Barnen kan bli smittade överallt, i affären, ja vart som.. men jag tycker inte det är okej att man stoppar i sitt barn, som har feber, alvedon och sen skickar dom till dagis..



jag tycker inte det är okej att lämna ett barn på dagis som kräkts hela natten och kanske även på morgonen.. det är inte snällt.



Härt arbetande föräldrar skulle inte vilja att jag lämnade mina sjuka barn på dagis så att dom skulle smitta deras friska barn så att föräldrarna skulle vara tvugna att va hemma...



Sen kan man ju smitta andra barn innan sjukdomen brutit ut på en själv.. och det finns ju inget man kan göra något åt.. sånt är livet !



Oj va arg jag låter nu.. men det är jag inte =) Försöker bara få fram min poäng.. :)



varför jag blivit så upprörd just kring detta med sjukdomar är såklart för att jag haft mina sjuka barn hemma i snart två veckor och ibland har det känts som att jag hållt på att bli GALEN samtidigt som man ska vara glad, omhändertagande, hämta glass o vatten och torka spyor och byta sängkläder.. laga lunch, trösta, mysa vagga, hämta nappar och snuttar och bära och bära och mata... gärna allt PÅ EN GÅNG ... haha :)



men det som berörde mig mest och gjode mig riktigt förbannad va den pappa som kommenterade min blogg och skrev att han kände till föräldrar på vår förskola i slite som gör som jag skrev ovan.. ger febriga barn alvedonm och skickar till dagis...



Man måste ta ansvar och rå om sina barn även när dom är sjuka, vare sig man är arbetslös, föräldraledig eller arbetande förälder... tycker jag iallafall :)Man kan inte bara ta sitt ansvar för dom när dom är friska och roliga o ha o göra med.



Kul att du läser min blogg dagligen... =)

Då känner du säkert oxå till att jag försöker göra lite grejer på egen hand, lite vinkvällar hit och dit, nån sväng till stan då och då.. bara för att få vara JAG...helt ensam, utan barn... och det är sååå jäkla skönt, och det står jag för ...



Som du skrev.. jag älskar verkligen inte mina barn mindre för det... tack och lov ;)



Jag och Patrik kanske ska börja göra lite mer saker tillsammans.. och med alla fina människor här ovan som kommenterat att dom gärna ställer upp så kanske det kan bli verklighet snart =)



Oj , det blev ett långt svar.. och det enda vi kan konstatera är att allt blev ett litet missförstånd.. ! :)

Nu kan jag sluta fundera på vad du menade..



Jag hoppas verkligen verkligen att jag och Patrik kommer hålla ihop resten av livet, att vi får bli gamla tillsammans..

Det är tufft att ha hand om alla barnen emellanåt, men med all den glädje dom skänker oss varje dag så är det värt varensda vaken timme på natten och trotsperiod dom går igenom ... =)



Tack för att du svarade ..:)

Ha en trevlig kväll..

2010-10-20 @ 22:25:14
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: Terese

JAAAAAAAAAAAAAAAA!!

2010-10-20 @ 23:03:53
URL: http://berglundsjoqvist.blogg.se/
Postat av: hmmmmm

Ja, nu är ja helt me på va du menade :) Å ja tycker de är rent för jävligt att det finns föräldrar som gör så me sina små! Det vet väl alla att är man sjuk så är ju alltid mamma lr pappa bäst! Tycker det är egotrippat av föräldrar att göra på de sättet, å precis som du skrev, då drabbar det ju alla andra barn o föräldrar! Bara för att dom inte kan ta sitt ansvar.... nej de tycker ja låter hemskt. Visste faktiskt inte att sånt hände.Men de va nog nyttigt att du tog upp det :)BTW, så borde du nog ha en ängels tålamod som fixar att ha så många sjuka barn själv hemma, starkt av dej!

2010-10-21 @ 08:33:31
Postat av: Madde

Jag hjälper gärna till med!

2010-10-21 @ 13:09:50
Postat av: Veronika

Jag är nog en av de många som kikar in här nästan varje dag :-)

Jag tycker du har helt rätt inställning!

Även om man har barn behöver man ha tid för sig själv och även tid tillsammans med den man valt att leva sitt liv med utan barnen.

Jag vet att jag är riktigt dålig på det själv men fick mig en riktig tankeställare när jag läste det du skrivit. Tack Therese för dina kloka ord!!! :-)

Själv är jag arbetslös och har hellre barnen hemma när dom inte är pigga, det tär så otroligt på deras energi att vara i en barngrupp även vid en enkel förkylning. Jag hoppas att föräldrar som skickar sina sjuka barn till dagis hann läsa det inlägg du tog bort, själv hann jag inte det men vad jag förstått på det du skrev som kommentar så kanske en och annan fick sig en liten tankeställare.

Jag beundrar hela din familj, ni är så otroligt starka efter allt ni gått igenom. Själv har jag nog varit lite för gnällig på mycket men nu får det bli ändring på det!

Varma höstkramar till dig och hela din familj!

2010-10-22 @ 08:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0