Undrar.....

om någon trott att jag skulle skriva ett smaskigt provocerande inlägg på bloggen så är jag ledsen att göra er besvikna , för det va hemskt vad statistiken stigit :)

Då va fredagen här.. helg... tänk att det alltid är så härligt med helg.. :)

I  helgen blir dock jag och tjejerna själva..
I morgon bitti klockan halv 5 eller nåt ringer Emil poch Patriks klocka.. sen bär det av till fastlandet med Hockeylaget... Hockeycup står på schemat och Emil räknar ner timmarna :)
Vilken grej...

Igår anlände oxå hans nya hockeyutrustning... och igår efter att vi vart med Wilma hos uroterapeuten så svängede vi förbi kvarnen och köpte nya skridskor... Ingen billig historia vill jag lova... men det är väl det minst viktiga... vad saker och ting kostar... huvudsaken är att han blir nöjd glad och att han uppskattar det han får.

Mina barn saknar inget, ingenting alls.. dom har allt dom behöver , rena hela kläder, saker (i överflöd) och kärlek i STORA lass, mat på bordet, trygghet, och allt annat som ett barn behöver....

Jag har vart hemma sen 2003 med mina barn... jag har tid för dom när dom behöver, har privilegiet att kunna ha dom lediga på Måndagar och Fredagar... allt som inte en familj med två heltidsarbetande föräldrar har.
DET ÄR LYX FÖR OSS !

För oss väger tid med barnen högre än pengar... det kommer det alltid göra...
Man kan inte köpa sina barn, det blir dom inte lyckligare av !!



Kommentarer
Postat av: Terese

Helt rätt pengar gör ingen människa lycklig utan KÄRLEK får människor lyckliga :)

2010-11-05 @ 11:27:43
URL: http://berglundsjoqvist.blogg.se/
Postat av: Mams

Ni är fantastiska!! Både du o Patrik!! Underbara stöttande kärleksfulla föräldrar!!! Jag är så jäkla stolt över er..o jag kan intyga...barnen saknar faktiskt inget...MINST kärlek...det överöser ni verkligen o gör dom delaktiga i ALLT!!

GULD till er!!!! Älskar er!! puss o kram!

2010-11-05 @ 11:45:07
Postat av: Therese

Vi är inga perfekta föräldrar, för jag tror inte det finns några sånna !



Däremot bryr vi oss inte om värdet på det vi ger oss själva och barnen.

Vad är en jacka för flera tusen när man kan få en lika varm o snygg för halva priset ?



värdet på saker betyder inte ett skit... vad som betyder något är tiden man ger sina barn, inte sakerna...



Tid med barnen är ovärdeligt ! Tiden kommer ALDRIG tillbaka, oavsett hur mycket och hur dyra prylar man köper dom !! så de så :)



Jag kommer aldrig få tillbaka "förlorad" tid med mina barn när jag börjar arbeta.. därför är mina år med barnen LYX !! Vi har klarat oss bra ekonomiskt ändå... Thats nice !!

Hade jag däremot vart tvungen att jobba för att få det att gå runt så naturligtvis. Ibland har man inget val !



Men vad är flera flera tusen över varje månad om man ändå inte får umgås med sina barn mer än några få timmar per dag.



det är tiden vi ger våra barn som är overdelig och viktigt inte vad vi köper till dom !! Så har jag blivit lärd iallafall...och det lär jag mina barn !!!



Tack mamma och pappa för det :)

2010-11-05 @ 13:15:29
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0