Snart så.. snart är det helg !!!!

I eftermiddag började Wilma sjunga... "pappa kom hem, för vi längtar efter dig "......

Hihi, jag kan inte annat än att hålla med henne... timmarn har sniglat sig fram.. vill att det ska bli helg nu, men det blir det först när Patrik kommer innanför dörren :)

Idag har Therese L vart här.. hon smider planer... det kommer bli bra tror jag :)
Casper har oxå vart här.. han och Wilma har lekt med bilar medans jag och Therese druckit kaffe, käkat hämtmat och lussebullar :) Slöat oss och pratat skit... Mycket trevligt, like Always :)

Ikväll blir det Tacos suprise suprise... Tyra har vart på vansinnigt dåligt humör... Ebba vart en gnällspik..

Hon har bara hostat lungorna ur sig  350 gånger idag, istället för 352 som igår.. kan det betyda att hon är på bättringsvägen mån tro... men underbart brukar va kort.. så har de vart hela hösten...


VECKANS ranson av läkemedel... det känns inte sunt ....
För att "bota" och lindra Halsfluss, öroninflammation, influensa, feber och djupaste hostan jag nånsin hört.
Har aldrig vart med om nåt liknande!



Lagom dom kommer tillbaka till dagis så blir dom sjuka igen..
Funderar faktiskt på att ha dom hemma.....men jag vet inte om det är rätt ?? (Funderar även över en rad andra alternativ... )

Rätt mot barnen menar jag... dom älskar ju att gå dit... jag menar verkligen ÄLSKAR !!
För mig är det högsta betyg, och jag är glad att barnen inte ser "problematiken" på samma sätt som vi vuxna gör !!
Jag blir inte klok på det här.. och har "offrat" alldeles för mycket energi och tankar på dagis.. i helgen ska jag inte ägna det en enadste tanke...

Jag tror och hoppas att personalen gör sitt yttersta.. jag vill tro det... men varför räcker det inte hela vägen...?

Wilma pratar ofta mycket, och oftast BARA gott om dagis... ! Det gör mig varm och glad.. 

Allt är givetvis inte negativt, långt ifrån... men det här med sjukdomarna... gör mig... fundersam om man verkligen gjort allt som krävs ?
Som att ställa fyra muggar på handfatet och låta alla barn dricka ur samma... är det hygieniskt.. ????
Jasg skuylle aldrig vilja dela vattenmugg med 70 andra medarbetare på min arbetsplats om jag hade någon, vill du ?
Hoppas dom är borta när vi kommer på Tisdag !.. för gott... !

Men den där oron och ilskan gör mig matt... barnen blir sjuka gång på gång på gång på gång... det ena efter det andra... och så kommer samma sjukdomar tillbaka HELA tiden... Varför ?
Jag vet inte anledningen, kan bara spekulera..
Elin skrev ett bra inlägg... allt är faktiskt inte bara spekulationer, vi har ögon att se med oxå...

thestyleismine.blogg.se


Hoppas på en bättre nästa vecka.. på alla plan. Nu ska jag ta hand om mina sjuklingar....

Kommentarer
Postat av: Terese

Visst du kan ha dina barn hemma...Men vem gynnar det i längden?? Ingen av er iaf! Barnen ska självklart få gå på sitt älskade dagis!! Föräldrar måste ta sitt ansvar då barnen är sjuka!!

2010-11-19 @ 16:37:02
URL: http://berglundsjoqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0