Hur kan allt va som vanligt ?

Jag står på ballkongen på Astrid Lindgrens Barnsjukhus. Jag röker och gråter förtvivlat. Det är mörkt ute men på motorvägen kör bilar i båda riktningar. Allt är som vanligt, hur kan allt va som vanligt, william har ju precis dött. Hur kan allt va som vanligt när någon just slitit ut mitt hjärta o satt tillbaka det trasigt o sargat. Jag skriker ut det högsta jag kan, skriker williams namn. Men bilarna fortsätter köra. Jag går in, kryper ner under täcket hos en sovande liten emil. Jag gråter hela natten. När vi vaknar upp på morgonen är allt som vanligt för alla, utom för oss. För oss blir livet aldrig sig likt igen.

Kommentarer
Postat av: hmmmmmm

Hu...tycker de är så sorgligt. Det värsta som kan hända en förälder... ja, livet är väldigt orättvist ibland. Jag har också haft en liten 7 månaders på ALB, men det var absolut inte så allvarligt som er situation. Har läst allting på williams sida,och jag vet att det är super jobbigt att åka in å ut på sjukhus titt som tätt, med en liten parvel som inte förstår. Fruktansvärt påfrestande, å jag vet hur det är att bo på ALB,det är en speciell atmosfär, massa sjuka barn,å det gör en ledsen i hjärtat. Men som sagt, vår situation var inte alls den att vi hade ett barn med cancer. Det ni gått igenom, det önskar man inte sin värsta fiende. INGEN ska behöva uppleva sånt. Men tyvärr så kan man inte styra över det. Jag har förstått att ni fick mycke stöd å kärlek från era nära och kära. Jag blev enormt berörd av er berättelse iaf,även fast jag inte känner er så blev jag ledsen i hjärtat. Men det är tur ni har en sån stark familj och att ni har varandra!

2010-11-18 @ 19:32:55
Postat av: elin

det var en förfärlig dag/kväll/natt hemsk fruktansvär ..konstig.

Kändes som om vi var i fel värld, alla levde på ett visst sätt, glada stressade ovetandes.

Ja..de var förfärlig,hemskt fruktansvärt...

2010-11-18 @ 19:37:41
URL: http://thestyleismine.blogg.se/
Postat av: Malin Hejdenberg

nej, livet blir aldrig sig likt, man vill nypa sig sj, önska att man vaknar ur denna hemska mardröm, tyvärr inser man att det är verklighet,Ibland tänker man " varför är jag så jäkla glad,jag ska väl inte va glad " men man måste nog det, för att klara av allt annat.. även fast livet är otroligt hårt för vissa, speciellt för er familj, en liten kille som inte ens hade börjat leva, Han finns inom er, med er, hela ert liv, Tills ni ses igen en dag. stor kram

2010-11-18 @ 19:50:02
URL: http://malinhejdenberg.blogg.se/
Postat av: Emily

Det skär verkligen i hjärtat att läsa..

Varför händer det sånna hemska saker..



Saknar ord.. vill skriva så mycket.



Ni är en sån fin familj, trots att ni förlorat william och allt vad det innebär.



Starka och underbara på alla sätt o vis!!



Kramar

2010-11-18 @ 21:10:00
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

hu jag ryser!! KRAM

2010-11-18 @ 21:49:25
URL: http://berglundsjoqvist.blogg.se/
Postat av: terese

aj aj aj vad det smärtar att läsa.. underbara ni. underbara william

kramar till er

2010-11-18 @ 22:06:22
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: Pethra

Förstår precis hur du menar med att alla andras liv bara rullar på, HUR kan de tex åka och tanka eller handla när hela ens värld bara vänts upp och ner som att ingenting hänt??



Så ledsen för er skull, lider med er samtidigt som jag är glad att William fick vara hos just er den korta tid han fick. Kram

2010-11-23 @ 10:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0