Vilken dag och vilken natt

Igår mötte vi upp Adde och Holly för att traska till bussen.. en tripp till stan stod på schemat...

Hade oroat mig en aning för hur det skulle gå, höggravid och så tre barn på en buss, men jag kan säga att jag hade kunnat ha Holly oxå, ensam.. för dom skötte sig exemplariskt.. va såå duktiga !
Fantastiska ungar !

På busstationen mötte Elin upp och Adde styrde kosan till Körskolan.
Vi packade in barnen i bilen och körde ut till Lickershamn där Mommo, Bempa och Husvagnen väntade...!


Lämnade av barnen och vidare in till stan och lassarettet, inskrivningsbesök inför kejsarsnittet på Måndag...

Låg först med CTG-kurva i 40 minuter och sen väntan på att få träffa narkosläkare och Åsa som skall göra snittet.
Allt gick bra, men nu är det ruskigt nära... och vi som ännu har massor att stå i...


Körde ut till Lickershamn för att hämta 4 trötta och rödmosiga barn som haft en toppen dag hos mommo och Bempa. Klättrat i berg, kastat sten och bara njutit av att få strosa runt.

























Tack Mommo och Bempa för att barnen alltid har det toppen hos er !! Ni är BÄST !!!


Avslutade dagen med kvällsmat på Mc Donalds och skoköp på skokanonen... sen hem...

Patrik jobbade över o va inte hemma förrens 22, lagom trött :)

Stupade i säng båda två...  men min sömn blev inte långvarig.. vaknade halv ett av molvärk i ryggen...

Min första tanke va att foglossningen börjat spöka.. men det gav inte med sig och snart började det kännas som värkar, om än väldigt oregelbundna... !

Följande timmar envisades jag med att prova den ena huskuren efter den andra... det va vetekuddar o varma bad men inget hjälpte nåt nämnvärt.. sen vid halv fem somnade jag som en stock..

Ringde förlossningen i morse... dom tyckte jag vart dumdristig som inte kommit in i natt... åtminstone för en koll.

Men jag upplevde inte "värkarna" som särskilt regelbundna och fortfarande hanterbara smärtmässigt.

Men i oich med att det är mitt femte barn så kunde det slå om i en handvändning sa dom.
Dom fick mig att lova att ringa om det skulle återkomma under dagen.. just nu känner jag bara stadig molvärk...

Har fått en tid i em för extra koll... kanske blir jag inlagd .. om man ser att kroppen börjat förbereda sig på förlossning.
Då tidigarelägger man snittet.. det va så det blev med Wilma.
Vi hade snittdag den 7 mars, men den 5 satte värkarna igång... :)

Barnen fick gå på dagis till kl. 3.
Det va helt okej för personalen.. det är sånt som uppskattas, attt dom ställer upp,  när saker och ting inte riktigt blir som man tänkt.

Nu ska jag packa BB väskan. skulle jag ha gjort för länge sen, men det har alltid kommit nåt i vägen.. sen ska jag lägga mig och vila, och hoppas på att jag kan gå på Edvins kalas ikväll istället för att bli inlagd !!


STORT GRATTIS HÄRLIGASTE EDVIN PÅ DIN 1-ÅRS DAG




Kommentarer
Postat av: Emily

Fyy vilken natt.. hoppas nu bebis stannar i magen tills imorgon iaf.. så den får en egen dag o fylla på.. hihi.. orkar du inte komma så är de helt okej. Vi finns kvar här om några dagar med. Hör av dig om de händer ngt. Kramar

2010-05-05 @ 09:59:05
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: malin

ojoj.. hu vicken natt! hoppas du slipper att bli inlagd men att du endå får må helt ok tills dagen då sj snittet e planerat. Hoppas du får någon vila i dag ! snällt av personalen att barnen får gå till kl 3 i dag =) vila!!:D kramar

2010-05-05 @ 11:31:24
URL: http://malinhejdenberg.bloggplatsen.se
Postat av: Sofia Gardelin

Åh vad spännande, snart har ni en liten till i er familj. Så mysigt. Ska verkligen tänka på dig de kommande dagarna.



Jag var också på McD i går kväll. Men precis när jag gick ut såg jag att du satt längre in men då var mamma redan ute på gatan och väntade på mig. Hade jag sett dig tidigare så lovar jag att du hade fått en stor kram för så som ni har kämpat dessa år och ända har du kraft och ork att stödja andra som har det tugnt då och då. Tänk om det fanns fler som du.



Så här kommer en stor kram till dig istället för igår.



Kram Sofia

2010-05-05 @ 15:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0