Om två dagar...

.... så här dags Är jag på Visby lasarett... förmodligen håller jag en alldeles liten och skrynklig bebis i famnen :)

05:45 ska vi infinna oss.. sen är det lite förberedelse innan själva snittet.

Vid nio-tio tiden sätter dom bedövningen och minuterna senare är vi ännu en familjemedlem rikare..
känns konstigt, och härligt, och jag är skräckslagen men samtidigt trygg och lugn..

Att vara vaken under snittet är en enorm upplevelse.. ¨
jag skulle aldrig vilja vara sövd..
tänk och vakna flera timmar efter sitt barns födelse.. tänk att missa de allra första timmarna....

Nej.. den där första kontakten, den är magisk !

Vet att jag svamlar, men det är så mycket tankar som snurrar.. ingen säger att allt kommer gå bra.. men det får vi ju hoppas såklart..

För mycket har hänt i vårt liv och i våra nära och käras för att jag ska kunna se saker och ting som en självklarhet.
Inget i livet är självklart !

Nu väntar lunch och sen ska vi börja packa lite... !!
Om jag inte skriver innan så glöm inte att tänka på oss på Måndag :)


Kommentarer
Postat av: Emily

Det är så overkligt att ni ska fåe n bebis till.. snart.. men jättespännande. så jag längtar efter att få träffa denna lilla varelse som ligger därinne. Kram

2010-05-08 @ 11:44:59
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: elin hejdenberg

Har du snittats med dem andra barnen oxå?

Det kommer gå så bra! och jag längtar tills jag får se kort på den lilla!! =)

Kramar å Lycka till!!

2010-05-08 @ 12:46:55
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/
Postat av: Carola

Tänker redan på er varje dag. Är så spännande. Nyfiken på vem som är där inne, om de är en tös eller sork ;o)

2010-05-08 @ 13:52:24
URL: http://gutecarra.blogg.se/
Postat av: Therese

Elin, jag har snittats med alla utom Emil.



Han föddes "vanligt" men fastnade med axlarna och föddes fram utan varjken hjärtljud eller andning.



Det blev återupplivningsbordet för honom med desamma.

Därför rekomenderade läkarna snitt med William, och nu får jag inte längre föda vanligt även om jag skulle vilja eftersom livmodern har blivit så tunn i själva snittet !



Men att föda "vanligt" är en heeelt annan upplevelse än snitt... Det är häftigare än nåt annat, om allt går som det ska vill säga !! Kramar

2010-05-08 @ 14:10:30
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: malin

Nej nu e det inte långt kvar, =) Ännu ett barn ska födas och man väntar med spänning på vem som ligger i din mage.. Jag förstår hur du tänker Therese, för mycket har hänt så man vet aldrig, men man ska endå tänka lite positivt iaf annars blir man kanske tokig =)Jag kommer absolut tänka på er på måndag. HELA dagen tills erat 5:e mirakel e fött =) kramar

2010-05-08 @ 15:14:29
URL: http://malinhejdenberg.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

Jo det märkte vi men det förstår vi att ni har mkt att stå i nu när det är sååå nära tills erat 5.e barn är hos er i denna stora värld!! Och som du sa man vet ju inte när man kommer hem så man vill ju fixa allt innan!! Kram

2010-05-08 @ 19:08:19
URL: http://berglundsjoqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är med er alla i våra tankar,extra på måndag.

Varma,stärkande kramar.

2010-05-08 @ 19:58:55
Postat av: Jenny Hallgren

Klart jag kommer tänka på er :)

Är så nyfiken på vad det kommer bli för något :)

2010-05-09 @ 00:44:50
URL: http://hallgrenjenny.blogg.se/
Postat av: terese

jag önskar er all lycka till å en massa kramar.. jag tycker du är skittuff som är vaken under snittet.. jag hade aldrig vågat.. fy så läskigt.. men som du sa när vi prata, att man missar ju en jäkla masa timmar i början av barnets liv. och det vill man ju inte göra... så jag skulle ha svårt å antagligen svimmat om jag var vaken... men man vill ju inte missa de första tiden... men du är ju en stålmamma i allra högsta grad.. å patrik som är en cooling somn står brevid... ni är för jävla goa...all lycka till er å beban....massor av kramar till er från mig!!!!!!!!!!

2010-05-09 @ 11:13:30
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0