Lite bilder och dagen som vart !!

I Morse lämnade jag barnen vid 9.
Emil va ledig för han skulle leka me Casper och det är ju sportlov.

Det gick faktiskt riktigt bra att lämna Ebba idag.. eller.. hon va ledsen, men inte alls på det där sättet som hon vart tidigare.
En av "hennes" fröknar fanns beredd att ta emot.

Jag hoppas nu bara att dom inte "släpper" Ebba för tidigt och tycker att hon klarar sig bra med andra fröknar.. vill inte att hon ska falla tillbaka så att jag ska behöäva lämna en panikslagen tjej igen.

Känns som att det kan fortsätta att få vara så här, bara man ger henne tiden att få känna sig trygg.
Även idag sträckte hon frivilligt sina armar efter en av  "sina" fröknar när jag sa att det va dags för mig att gå.. Hon börjar kanske hitta liiite rutiner och det känns bra...

Terese och Casper kom vid 10 och även Anna och Havanna kikade förbi.
Casper och Emil lekte och timmarna praktiskt taget bara flög iväg.. helt plötsligt va klokcan 5 och det blev kvällsmat ihop innan Patrik körde hem dem.

Barnen stupade i säng, alla tre faktiskt och Patrik stack till Innebandyn.

Jag hade tänkt slå en snabb signal till Emily, men vi blev sittandes i tre timmar.. haha...
Det märktes att vi inte fikat efter dagis på ett tag pga av alla sjukdomar o grejer.. men nu har vi uppdaterat oss.. .. :)

Så det blev inget sorterande av foton ikväll..

I morgon ska Emil sova hos Jonathan.. en smula exalterad är han om ni frågar mig.. Sen blir det kalas för Adam som fyller 4 och så ska vi hämta bilen som är på verkstad på Bilcity.. full späckad dag med andra ord.

Nu ska jag stupa i säng hade jag tänkt.. och hoppas att inte plogbilen eller grannen väcker mig alldeles för tidigt i morrn...

Lägger in lite bilder oxå, inte just från dagens datum men från dagarna som vart...





Holly och Wilma bakar scones med Patrik








schysst min ... :)














Gonatt


Kommentarer
Postat av: Emily

De var ett låångt samtal men väldigt givande.. =) Mycket att ta igen som sagt..

Fina bilder och vad stor ebba ser ut, de är fan läskigt hur fort tiden ränner iväg.

Kram

2010-03-02 @ 23:04:04
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: sophi

hej. läser din blogg. =) jag lämnar alltid justin efter att ebba kommit. och idag när jag kom ca 9:10 så satt hon hon lekte med lera på en egen stol . och skrattade och verkade hur glad som helst. tänkte bara berätta att idag verkade det vara en bra dag för henne på dagis, för hon var i alla fall glad och nöjd just då.(tänkte bara ge en liten uppmuntran för dagen.) hoppas det går bra i fortsättningen. kan förstå hur jobbigt det måste vara. kramar

2010-03-03 @ 16:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0