Nostalgi och MINA tankar

Satt och gick igenom gamla kort och hamnade i Emils "dagis-mapp"
Det är inte utan att man blir berörd när man ser bilderna o tänker tillbaka..

Jag saknar Bofinken.. ja det gör jag faktiskt.. Jag saknar Bofinken mycket, och känner mig glad över att jag faktiskt fick vara med o uppleva den förskolan... innan lugnet blev till totalt kaos !

För just nu känns det så, som om kaoset omger oss.... men det blir säkert bättre.. det har dom lovat, så det måste dom väl hålla...eller ??

Kommer Ebba och Wilma få uppleva härliga skogsdagar med korvgrillning och varm oboy , utflykter till stan eller stranden, och kvällar med övernattning och skattjakt? Pyssel i trädgårdslandet... ?

Tanken att dom inte kommer få uppleva detta på samma sätt känns sorglig, men verklig... nu är allt så stoort.. på gott och ont... !
På "bofinken-tiden" fick ALLA barn gå i skogen, oavsett ålder... Alla fick pröva på gympan, och utflykterna va många, och ofta... och HÄRLIGA!!!

Jag är oerhört glad att Emil fick sin tid på Bofinken... !


Jonathan och Emil


Emil med ormen Ozzy runt halsen *urk*


Sovande killar... Närmare syskonkärlek än så här kan man väl knappast komma två stycken som inte är syskon på riktigt?
Övernattning på dagis


Emil bakar bröd


Mat-dags


Jonathan och Emil på språng i skogen..

 





Utflykt igen...


Bus och utklädning





Kommentarer
Postat av: Anna Ahlvin

Vilka härliga bilder från Bofinken!!!! Härlig tid som jag saknar massor. Vill verkligen verkligen VERKLIGEN att det nya dagiset ska komma upp i "samma klass" som jag tycker att Bofinken var. Nummer ETT med andra ord! Tack för fina bilder... dom blev jag varm och glad utav.

2010-01-24 @ 20:03:45
URL: http://familjenahlvin.blogg.se/
Postat av: mams

Härliga bilder...dom va inte stora då nej...Härliga ungar!!!

Jisses va kul att du är i gång igen o bloggar!!!!

2010-01-24 @ 20:28:27
Postat av: terese

hej hej

skitakul att du bloggar igen... har saknat dig ju..

ja jag är oxå sååå glad att casper fick ha sin tid på bofinken.. de hade det verkligen bra där. jag är så glad att jag slipper det nya dagiset, har inte hart nån förälder som är nöjd... hu

kram

2010-01-25 @ 07:53:56
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: Emily

Bra att du börjat blogga igen =) Håller med dig, har oxå tänkt tankem att Hampus o Edvin kanske inte kommer få uppleva samma saker på dagis som sebastian fått. känns sorgligt! hoppas vaccinatinen går bra idag. kramar

2010-01-25 @ 09:16:25
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: Jenny Hallgren

Vad liten Emil var där =)

Liten och söt =) Men han är ännu söt så klart =)

Underbara unge =)

2010-01-25 @ 18:30:48
URL: http://hallgrenjenny.blogg.se/
Postat av: malin hejdenberg

ååååhhh va liten Emil va !!!! :) jisses alltså! tuff kille som våga hålla i ormen, hade inte jag vågat kan ja ju säga :/

2010-01-27 @ 09:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0