Vem har ansvaret ?

Ja, det kan man fråga sig... !
Lämnade Emil på skolan som vanligt i morse.. klockan 14 ringer telefonen och i andra änden hör jag Emil.. som snyftar o gråter.

Han är på Församlingshemmet.. på Tisdagskören, något som vi inte kommit överens om, varken han och jag eller jag och skolan.

Han gråter för att en pojke hade försökt lyfta upp honom från golvet genom att ta ett stadigt tag kring hans hals. Det hade knakat till i nacken och Emil hade fått ont.

Självklart blir man orolig över det, men i samma stund byttes oron i ilska !
 Hur kan dom släppa iväg Emil på något som vi inte kommit överens om ?? Vem har egentligen ansvaret?
Ringde till Fritids, fick svaret att Emil stod uppskriven att han gick på kören.. pyttsan att han gör..

Som om det inte vore nog så blev jag senare på em uppringd av en mamma.
Hon hade hämtat sin son på skolan och fått veta att hennes son tagit stryptag på Emil idag.. *suck*
Det va inte ens hennes barn som gjort det.. ! Jag blir sååå trött...!

Emil får jättegärna gå på kören, men det är principen att dom bara skickar iväg honom på något som vi inte kommit överens om.

I samma veva som jag ringde fritids talade jag oxå om för dom att Patrik va o hämtade Emil nu.. men jag kanske inte skulle sagt nåt, för om dom inte talar om för mig att han är där, varför ska jag tala om att jag hämtat.. det vekar va engångskommunikation som gäller ?!?!


Kommentarer
Postat av: malin hejdenberg

Naj men OJ! Kära nån!!! jag förstår att ni blir måttligt irriterade alltså, jäkligt dåligt att skicka iväg honom när ni inget visste, Hoppas det e bra med Emil nu!!!

2010-02-16 @ 18:10:07
URL: http://malinhejdenberg.bloggplatsen.se
Postat av: elin

HELT oacceptabelt verkligen!!! jag hade med blivit lika upprörd som du blev/är. Man kan ju undra... är det bara Slites, dagis, skola, fritids som har det såhär???

2010-02-16 @ 20:20:57
URL: http://guteelin.blogg.se/
Postat av: terese

ja men det låter ju precis som VANLIGT DÅ.. INGEN KOLL PÅ NÅNTING...DET ÄR HELT ABSURT... DET ÄR ETT SKITSTÄLLE MED SLAPP PERSONAL.. Å DERAS JÄVLA PAPPER DE SKA SKRIVA UPP SAKER PÅ FUNKAR LIKA BRA SOM ATT TORKA SIG I ARSLET MED SOM TRÄ... INTE ALLS ALLTSÅ... NÄ NU E DE DAGS ATT TA TAG I DET HÄR WN GÅNG FÖR ALLA.. FÖRRA VECKAN HADE DOM JU SLÄPPT HEM THEO 6 ÅR MED BUSSEN... SOM HAN INTE SKULLE. SOM TUR VAR SÅ VAR HANS SYSTER HEMMA.... FAAAAAN SÄGER JAG BARA.. SKULLE SKÄMMAS ATT JOBBA PÅ FRITIS DÄR!!

2010-02-16 @ 21:43:25
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: Emily

Håller med, helt oacceptabelt!! Det som Terese skriver med, fy tusan vad dåligt!! Bra att du blir arg o skäller på dom!!

2010-02-16 @ 21:47:46
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: Terese

Jag som har en fot in i verksamheten tycker att det måste hända ngt för det här håller inte, Jag kan lova er att jag är iaf helt slut när jag har jobbat på fritids. Jag är en person som hatar att tjata och säga till precis hela tiden. Regler sätts upp men dom följs inte de minsta dom tänjs bara mer mer!! Oaccetabelt. Barnen vet verken ut eller in längre. Det är för många som är i alla dessa papper och kladdar. Så det är inte ett dugg konstigt att det är stökigt. Vi lämnar inte in schema för kul skull utan för att dom ska veta när barnen ska gå hem eller gå på onsdagklubb eller vad det nu är. Ska vi behöva betala för detta?? HUR SVÅRT KAN DET VA??

2010-02-17 @ 10:44:06
URL: http://berglundsjoqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0