BVC !!

Japp.. godmorgon allesammans... ni som vaknat ;)

Har just vart o lämnat Emil på skolan och Wilma på dagis.
Nu är det snart dax att gå ner till BVC. Läkaren är där.. så vi ska kolla Ebbas öga.
Känns skönt att det äntligen ska bli gjort, men förväntar mig det värsta.. fast jag bestämt mig för att inte tänka så.

Efteråt blir det MVC för min del och sen traskar vi till dagis. Ebba ska äta lunch, sova och stanna till efter mellis idag :) Hoppas det går bra.

Tycker inskolningen går sakta, men säkert framåt.. !
Har aldrig pratat med så många föräldrar som säger att inskolningen av deras barn på den nya förskolan varit den tuffaste och längsta.

Skönt att inte vara ensam, samtidigt känns det som att det kanske tar tid för barnen att vänja sig.. det är mååånga ansikten, stora lokaler.. och ja.. verksamheten är inte riktigt inkörd ännu.


Dom säger att barnen är "allas barn".. men när jag kommer för att hämta så är det sällan någon som kan svara på hur Wilmas dag varit.. är det att kalla barnen "allas barn" eller att se varje barn som en individ ?? Nej.. jag tycker inte riktigt det.
Hur kan man tro att man ska kunna ha koll på 60 barns särskilda behov, önskemål och utveckling ??
Tanken må va god, men man måste va realist oxå... annars drabbar det barnen... !
Jag gillar inte att man överskattar sin förmåga på barnens bekostnad när det gång på gång visat sig att det inte håller i praktiken.

Ni må tro att jag måånga gånger funderat på att avbryta Ebbas inskolning.. det känns inte rätt helt enkelt.. samtidigt som jag tror att tiden är rätt.. ja, kan inte riktigt föklara det där.. !
Vi får se.. jag ger detta en stund till..
En sak är iallafall säker och det är att många fröknar gör sitt allra bästa och yttersta...

Det va inte meningen att bli så djup :) men ibland kommer det bara över en.. och nu när jag valt att skriva kritik så vill jag påpeka, vilket egentligen är självklart, att detta är mina och endast mina tankar och funderingar. Varje människa får sen bilda sig en egen uppfattning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0