Luciatåg...

Japp i morrn är det luciatåg...
Jag har älskat luciatågen när Emil gick på dagis... man satt där som förälder och kände sig oerhört stolt...
Efteråt fikade alla föräldrar i lugn o ro. Drack kaffe och bara myste... Å vad jag älskade luciatågen...

I morgon är det luciatåg på dagis... dessvärre har det mist sin charm... Vi är UTOMHUS på dagisgården...
I fjol va det slask o kladd, och svinkallt...

Jag är hemskt ledsen men jag tycker
det har mist all sin charm... all charm !
Och hade barnen inte längtat så mycket efter luciatåget så hade vi struntat i det... men fika efteråt ?! Nej tack, det tar vi hemma efteråt.. inomhus i värmen.

Tänk om det ska va så här kallt i morrn, nån minusgrad o nordanvind.. mysigt va ?! Eller inte !!!! Stackars barn... Dom kommer aldrig få uppleva den där charmen med luciatåg.. jag tycker det är oerhört ledasamt...


Kommentarer
Postat av: Emily

Kn inte annat än att hålla med, tvärr :(

2010-12-12 @ 21:01:08
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: Carola

Vårat dagis har i år tänkt följa "trenden" att ha de utomhus. Enda fördelen som jag ser är att mormor/farmor etc nu har möjlighet att komma och titta. Men förra året filmade vi allt så fick familjen se hemma sen. Gick likabra de!

Känner precis som du skrev. Trots att jag inte ens har upplevt ute lucia än :(

2010-12-12 @ 21:20:50
URL: http://gutecarra.blogg.se/
Postat av: Pethra

Åhh, jag som älskar att det är utomhus! Imorse hade vi -18 grader, rätt kallt med andra ord, men det är så himla mysigt när det är mörkt ute, alldeles tyst och så kommer de små knattarna över snön som ligger så vit och fin. Dock kan jag förstå att det inte är fullt lika kul om det är slask... I övrigt bara ÄLSKAR jag det! (I alla fall när jag klätt på mig ordentligt) :-)

2010-12-13 @ 16:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0