Dagens Outfit (?)

Nu blev ni allt lite nyfikna va ? haha...
Nej jag dissar dagen outfit och tänkte skriva Veckans bok, månadesns bok :) (vuxenpoäng ) hahaha...

Nej men allvarligt.. jag älskar att läsa... framförallt ät det verklighetsskildrade böcker, eller svenska kriminalromaner... Mari jungstedt är en solklar favorit..

Men nu sist jag va på loppis så köpte jag en bok... den har stått på hyllan o samlat damm men igår när Therese va här så började vi prata böcker.
Jag visade henne boken o hon sa att det va den värsta hon läst...
Så igår kväll började jag läsa, och nu kan jag inte sluta...

Den är naturligtvis skriven ur det verkliga livet (hur det nu ens är möjligt)...

Den heter Skadad och handlar om ett svårt skadat och traumatiserat barn som avverkat 5 fosterhemsfamiljer på 4 månader när hon slutligen kommer till Cathy.

Hon har ett fruktansvärt självdestruktivt och sexuellt onormalt beteende.. och hon är 8 år gammal...

Sakta men säkert börjar hon känna förtroende för sin fostermamma och det som kommer fram är fruktansvärt, helt obegripligt.
Att en liten flicka under hela sitt liv fått utstå dessa händelser gör mig spyfärdig.
Jag blir så fruktansvärt arg, och ledsen att jag till och med satt o grät i min ensamhet igår när jag läste...

Så ikväll lär jag förmodligen inte va särskilt social efter att barnen gått i säng... MÅSTE bara läsa läsa läsa, och hoppas att boken har ett "lyckligt" slut...... så lyckligt det nu kan bli.......

Skadad - Cathy Glass

Kommentarer
Postat av: Lina

Nu vill jag oxå läsa den. Jag är inte så mycket för att läsa men verklighets berättelser kan jag fastna för speciellt när det handlar om barn.

Hoppas att den slutar lyckligt då

2010-12-10 @ 10:28:12
URL: http://www.familjenbrostrom.bloggplatsen.se
Postat av: Pethra

Åh, måste läsa! Jag är väldigt förtjust i att läsa verklighetsbaserat, även om jag ofta kan tycka att det känns lite "värre" när man vet att det faktiskt har hänt. Har du läst boken "En sorts kärlek" av Ray Kluun?? Den är helt sjukt bra. Handlar om en kvinna som naturligtvis har det perfekta livet och sen blir drabbad av cancer. Hennes man blir helt besatt av andra kvinnor och ja... den är hemsk. Om du känner att du orkar läsa om cancer och elände så skickar jag gärna boken till dig, för jag har den hemma?!

2010-12-13 @ 16:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0