TORSDAG

........redan torsdag....den här veckan harbara susat förbi...

Idag har vart en lugn dag... sen vi började med laktosfritt till Ebba så har hon inte klagat över magen en endaste gång, hoppas det är en så "enkel" lösning på hennes magproblem som laktosintolerans... även fast det är både dyrt o lite omständigt så får de va värt det alla gånger bara hon slipper sitt magont.

Tack snälla Therese L som ägnat oss en tanke idag på Willys då hon köpt hem lite laktosfria produkter <3

idag gick lämning på dagis jättebra för Ebba. Härligt !!

Upplever stundvis en annan atmosfär på dagis. Trevligt o varmt bemötande mot barnen när man kommer o lämnar. och vid hämtning idag så hade dom jättemysigt uppe på vilan. Lugnt o tyst, lite mörkt o nyvakna barn som satt o myste i famnar.
Kan ju säga att den där gamla "bofinken-känslan" infann sig. Lugnet, mindre med barn och framförallt TIDEN och engagemanget för barnen.  Det kändes TOPPEN idag ! Jag hoppas den känslan infinner sig fler gånger.

Jag skriver ibland om bofinken, inte just för att jag saknar just stället...utan för att jag saknar vissa detaljer därifrån som jag hitintills sällan känner o upplever nu när dagis är så fruktansvärt stort.

Jag saknar den lite mindre barngruppen, den positiva informationen som man fick dagligen, något så enkelt som att emil sagt nåt roligt, eller gjort nåt tokigt...så jag visste att dom sett just EMIL, inte bara ett barn i mängden.
Jag saknar att viktig informationen gällande mitt barn når fram till alla.

Ja det finns massor jag saknar... men jag försöker att se det positiva... dagar som dessa när allt känns toppen....
Sånna dagar känner även jag mig trygg, o glad !!


Ikväll blir det bio med Emily, vi ska se Svinalängorna... den hade fått massor av utmärkelser, så förväntningarna är höga =)

Nu ska det börjas me Mat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0