Lördag Söndag

Lördag

Upp och iväg på Hockey...Avslutning...
Barnen började med sin vanliga träning medans vi föräldrar satte oss på Föräldramöte och fick lite info om hur hösten kommer se ut.
Emil ramlade illa på isen och slog benet så han fick vila en liten stund.

Sen va det dags för match mot föräldrar och anhöriga.
Mommo och Bempa kom, även Adde och Holly, men bara som åskådare.

Emil och Patrik for runt på isen tills Emil fick en tackling... av Patrik.. och fick ont i armen och magen.. !
Det blev bänken och vila.
Snacka om otur.

Efter matchen så blev det chips läsk och lite film för ungarna och MEDALJ-utdelning :)
Det riktigt LYSTE atolthet om varenda unge när dom gick fram till Ronnie och Benny för att hämta medalj och Diplom...
Hääärligt at se !!




Efteråt styrde vi kosan till Phoenicia för lite lunch, sen en snabbfika med Mommo o Bampa innan dom va tvugna att åka hem igen.

Fixade lite här hemma... och passade på att busa och mysa lite..

Hur mysigt ser det här ut på en skala ? Helmysigt tycker jag ...





Sen va vi tvugna att laga nån mat, även fast vi egentligen fortfarande va mätta :)

Wilma och Ebba fick hoppa i badet efter maten och Emil ringde till Jonathan och frågade om han ville komma och ha Lördagsmys med oss..


  




Terese Jimmie och Jonathan dök upp efter dom käkat och grabbarna smet snabbt upp på rummet för att slippa Wilma och Ebbas stim :)


Men när dom gått och lagt sig så kom grabbarna ner, och jag vill lova att dom levde loppan.. dom spexade och tjoade och tjimmade.. och garavade.. och dom fick oss att garva så jag trodde att jag skulle föda barn vilken sekund som helst.. ;)

 Hade man haft några magmuskler så hade man definitivt haft ordentlig träningsvärk i dom idag :)











Vid 10-tiden va det dags för dom att gå hem.. Emil praktiskt taget STUPADE isäng och sov till klockan 10 i morse.

Han va trött vill jag lova !

Idag, söndag har vi bara slöat oss.

Gabriel ringde o ville leka så vi körde dit Emil till lunch..
Nu sover Ebba och vi får väl passa på att röja lite i sånt som alltid behövs röjas i , städ och tvätt :/


I morgon är det Måndag och ny vecka.
Känner mig orolig över att lämna Ebba på dagis, nu när hon vart sjuk en vecka.. men hoppas att det kommer gå bra.

Hon har återigen blivit en mammagris.. men jag hoppas det ine kommer sätta käppar i hjulen, det återstår att se.

Hoppas ni alla andra haft en lika härlig helg som vi ?!?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0