Konstigt....

... hur tomt det kan kännas när Emil inte är hemma.. trots att han ändå är den som gör minst väsen av sig ..:)

Han sover hos bästisen Jonathan inatt.. dom har känt varann sen dom va bebisar, och vuxit upp som grannar... Dom har haft mycket kul ihop och jag hoppas dom kommer fortsätta ha kul länge länge länge framöver...

Vill ni se hur kul dom haft ikväll så kan ni kika in på http://berglundsjoqvist.blogg.se

Att "glida" har blivit standard vid deras övernattningar... o jisses va jag önskar att jag kunde få va me o höra och se dom på riktigt.. :) Sitter och ler för mig själv när jag tittar på bilderna...

Ebba hade haft en bra dag idag.. dom små hade påverkat varandra lite med gråtigheter men över lag hade det fungerat bra.

Jag är övertygad om att det är för att "ebbas trygga fröknar" numera finns däruppe och tar emot när hon kommer... !
Hon har ett fåtal som hon hittat den där extra tryggheten hos... men jag tror säkert att hon succesivt kommer vänja sig även vid dom andra... ! Även om det kommer ta tid.
Men 12 ansikten är många att vänja sig med.. fööör många enligt mig, när man är så liten.

Efter att vi hämtat tjejerna på dagis och lämnat av Emil och fikat me Terese o Jimmie så gick vi hem till födelsedagsbarnet, Adam... !
Han bjöd på kladdkaka o kakor.. mumsigt värre !
Men jisses va ungar... gick knappt o hålla ording på var ens egna va :)

Nu sover Ebba och Wilma.. jag sitter här.. är ni förvånade ;) ... menj ag tror nog att jag ska kasta mig på soffan istället.. eller så ska jag rensa lite kort.. jag får se...

I morrn fyller Patrik år.. men det blir ett mycket lugnt firande.. vi firar inte oss vuxna.. det räcker med 11 barn i vår "lilla" vänskapsskara som fyller år och ska firas.. :) och snart är det 12 barn... dom förökar sig..;)

Nej nu är jag trött.. Hoppas på att Emil får sova gott inatt, men det tvivlar jag inte på !


Kommentarer
Postat av: Terese

Synd att ni har ett litet badrum!!! Det är såååå jäkla kul att se dom ha så roligt som dom har haft ikväll...Men jag glömmer inte deras första gång dom gjorde de då Emil sa Jimmie vill inte du oxå glida på golvet med oss....dom är så jäkla härliga.!! Emil åkte över trösken och landade på golvet i hallen och jag höll på att kikna av skratt...tur att det finns bildbevis vem vet hur vi är om 40år!!

2010-03-03 @ 20:41:48
URL: http://berglundsjoqvist.blogg.se/
Postat av: Emily

Ja de är ett gäng ungar.. de är nån som envisas med att skaffa unge efter unge.. undrar vem.. haha..

Nej men visst är de ändå härligt o bara se alla ungar busa o ha kul tillsammans.

Tänk om man själv hade växt upp med så många barn så nära.



Skrattade ganska mycket när jag läste therese kommentar här över att Emil frågat jimmie om inte han ville glida.. haha.. de hade vart nåt de.. hahaha

2010-03-03 @ 22:15:43
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: sophi

så lite, ja det är både upp och ner med lämning av justin. vissa fröknar slänger han sig i famen och vinkar inte ens till mej, då känns det som han e nöjd =) fast ibland gråter han. och det är alltid hemskt. men det viktiga är att det tar minst 20 min att få med han hem ,för han vill aldig lämna dgis när jag kommer, så då känns det ändå som om att han trivs bra. och det är ändå det viktiga.. =) kram

2010-03-03 @ 23:10:55
Postat av: elin hejdenberg

Det va samma med maja.. eller.. de är uppdelade på 1-3 år å sen de större har två andra fröknar. så det är skönt. men vårat dagis är så litet.. kanske 25 barn..eller något. men det va rätt jobbigt med majas inskolning. hon va rätt mammig.. men nu gr det hur bra som helst! Och nu har hon nog hittat en liten kärlek oxå i en kille som är i samma ålder de skiner upp så fort de ser varandra å kramas säger magnus. sen säger wilgot så fort han får se maja, MAAAJA...BOOM BOOM. =) f´ör maja brukar sjunga låten meed nicke å nilla.. boom boom =)

2010-03-04 @ 12:05:02
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0