Inget....

... vettigt att skriva !!
Ännu en Måndag har passerat...
Tvättat och fixat här hemma på fm.
En trevlig em med Emily och barnen, med kaffe och massa prat...

Har just sett Familjen annorlunda och inspirerats, inte över antalet barn, utan mer över deras sätt att ta hand om dom.. verkligen storslaget.. och jag tycker det kan vara jobbigt med 3.. hur är det då inte med 10 ??????????
Tur att jag aldrig kommer behöva ta reda på det :)

Nu blir det duschen och sen sängen.. är det godkänt 21.30 ? Egentligen inte.. men ryggen tar kål på mig... så då är det skönare att krypa i säng.. knske ska läsa en stund.. det är avkopplande !

I morrn, dagis igen.. börjar kännas oroligt igen... kring Ebba.. !

Sitter med i förskolerådet, och många andra föräldrar har kontaktat oss ang. verksamheten...
Det är skönt att föräldrar reagerar, jag känner mig långt ifrån ensam.
Men samtidigt är det såå sorgligt att det vi är såå många som ska behöva känna på detta vis när vi lämnar det finaste vi har....

Ser just nu ingen respons på förändring.. vart tog delaktigheten och inflytandet vägen.. när några inte ens vill lyssna, inte vill förstå..

Det handlar inte om ifrågasättande av kompetens.. Personalen gör ett fantastiskt jobb...dom flesta.

Det handlar om att lyssna, att förstå, att inte se allt i svart och vitt.. att kunna gå halva vägen, att våga förändra utan att tro att man förlorar...

Jag hoppas att verksamheten bara kan bli bättre... men jag ser inte riktigt vägen dit... än..!

Det känns just nu svårt att sitta med i ett förskoleråd och försöka, på bästa sätt att representera alla föräldrar som känner otrygghet.. troode faktiskt inte att dom va så många !

Samtidigt med dessa blandade känslor så ser jag förskolan som det bästa vi har för våra barn.. några timmar varje dag åtminstone.
Jag ser ju hur dom utvecklas, lär sig.
Och jag har en oerhört fin erfarenhet av Emils tid på Förskolan (Bofinken).. en tid av gemenskap och många skratt som jag verkligen inte skulle vilja att han va utan.. ! Alla vänner han fått på vägen.. alla erfarenheter.

Jag hoppas och vill verkligen att Wilma och Ebba ska kunna få samma härliga tid på "nya" förskolan... och att jag och Patrik ska kunna se tillbaka även på deras tid med ett leende på läpparna ... !
Jag hoppas jag hopps jag hoppas !!!

Nej... samla nya krafter inför i morgon.. det ska jag göra nu !!


 












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0