Grattis Patrik

Japps, idag fyller vår Patrik 31 år... :)
Wilma sjöng så fint i morse för sin pappa men blev lite generad efteråt, fast hon va så duktig..

Biobiljetter fick han.. så vi får väl se vilken film jag tvingas följa med på.. Jag och Patrik har ju inte riktigt samma filmsmak...men men...

Vi lämnade tjejerna på dagis och stack en snabb sväng till stan för att handla lite förnödenheter till Wilmas kalas i morrn.
 Anna och Havanna följde med..

Tillbaka i slite, mötte vi upp Emil i Idrottshallen där det spelades krullis cup.
 Jimmie o Terese bjöd på kaffe och vi spanade in alla duktiga barn som spelade.

Jonathan och Emil hade haft det kanonroligt.. men dom nöjde sig inte med det utan tjatade och tjatade och tjatade om att få fortsätta leka så vi kompromissade...

Dom fick hem och vila sig några timmar på varsin front och sen skulle Terese Jimmie och Jonathan dyka upp o gratta Patrik senare på em.

Vi bestämde mat istället för tårta och kakor.. och det va nog det bästa beslut vi tagit på länge...

Vi lämnade hallen och hämtade tre glada tjejer på dagis, Wilma Holly och Ebba.
Hem o käka lite mellis och sen dök Jonathan upp igen... :)

jag skriver inte så mycket mer utan låter er njuta av vår eftermiddag i bilder :)


Jimmie skrapar och står i.. på nåt som liknar ett grillgaller....



Terese och tjejerna klyftar potatis


Holly och Wilma får vända runt oljan och saltet


Jajemensan, här brinner årets första grill.. ni ser inte i syne


Jonathan och Emil roade sig med att försöka brotta ner Stora nallen


Jimmie höll sig på insidan... till barnens förtjusning


Men så småningom lockade grillölen och även han tog sig ut i minusgrader och snöstorm :)


Efter maten va barnen trötta och jimmie blev första utvald att läsa bok...


Tyvärr blev det inga bilder från matbordet...
Låt maten tysta mun är ett  talesätt som kom väl till pass...
Det va gudomligt gott... !!

Elin kom efter jobbet och hämtade Holly...och grattade Patrik ! 
Hon va trött men fortfarande vid gott humör.. Holly alltså :)

Jimmie Terese och Jonathan gick hem.. men Emil och Jonathan härjade järnet och asgarvade och hade kul in i det sista vill jag lova..
Ni må tro att Holly njöt av deras absolut fulla uppmärksamhet när hon sa roliga ord och grabbarna kiknade av skratt :)

Tre trötta barn stupade i säng här hemma.. och i morrn är det kalas igen.. då är de Wilmas tur...

Tack för en supertrevlig eftermiddag och kväll !!!

Patrik hälsar oxå och tackar för alla sms telefonsamtal och gratualationer !!!

Nu ska jag blåsa ballonger tills jag tappar andan...

Stort grattis till vår Patrik !!!!
Vi älskar dig !!!!!!

Sen måste jag bara tillägga.... Ebba hade haft en superbra dag på dagis !
Hon grät inte ens när jag lämnade utan log till och med mot mig när jag vinkade hejdå..... SÅÅÅ härligt det kändes.. ni anar inte.


Kommentarer
Postat av: Emily

Åh så gott med grillat!! Längtar till sommar o sol o bad nu. Ses imorgon, vi dyker väl upp runt 2 tiden. Kram

2010-03-04 @ 23:15:55
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: Terese

I sommar får vi se till att de blir fler tillfällen att grilla...Kram

2010-03-05 @ 10:48:44
URL: http://berglundsjoqvist.blogg.se/
Postat av: Mams

Inte utan att man blir lite grillsugen! Men nu har vi ju själva utaplats o grill! Så snart får ni pallra er till stan för en grillkväll! Vi kommer på söndag!!! runt lunch...:)

2010-03-06 @ 19:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0