Fy fan...

... Fan vad jag avskyr den här verksamheten, ... Jag känner mig såå ledsen besviken på allt och alla just nu.
Två dagar på dagis som gått så bra, och det har känts som att vi (återigen) är på väg i rätt riktning.

Det har funkat att lämna och Ebbas dag har vart bra... förutom vid maten, vilket man kan fundera över, men överlag har det vart bra !

Så kommer vi idag... en ensam stackars fröken som Ebba bara känner lite grann möter henne uppe på kråkan.. Jag trodde att det skulle gå bra... och ingen annan engagerade sig så jag kände det som att jag inte hade nåt val.

Hon blir ledsen med en gång.. och när jag gick så fick hon knappt fram ljudet för att hon grät så mycket. Förtvivlat....

Jag vet inte vart jag ska hitta orden.. va fan gör jag mot mitt barn.. ?
Vem är det som har så jäkla svårt att förstå att verksamheten måste föärändras.. vem är det som inte förstår att barn behöver trygghet, stabilitet och kontinutet?
Det förstår till och med jag, och jag har inte nån flådig utbildning..

Jag är såå ledsen så arg.. jag tänker inte acceptera det här längre, funderar starkt på att ta henne ur verksamheten.... vad skulle va mest rätt för Ebba ??
Man ordnar o fixar på förskolan för att det ska vara bra för barnen ... i några dagar.. sen pajar allt igen... !!


Kommentarer
Postat av: Carola

De skär även i mitt mamma hjärta av att läsa hur ni har de på erat dagis. Hoppas era åsikter blir hörda och att de blir en bättra NU!!

2010-03-31 @ 09:00:13
Postat av: Lina

jag hoppas verkligen att de blir bättre när julius skall börja i augusti men vi får se hur de blir me de just nu känner jag mig som ett stort fråge tecken när man hör en massa. johlene trivs men hon saknar bofinken. jag hoppas att de blir bättre såg att du var ledsen men visste inte vad jag skulle säga... o jag tycker inte man skall få skit för att uttrycka vad man känner man vet ju själv vad som är bäst för sina barn

kram

2010-03-31 @ 09:19:42
URL: http://www.johleneojulius.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

Stackars lilla tös....Du får skriva precis hur du tycker och tänker och upplever verksamheten!! Men jag fattat inte vad som krävs för att det ska bli bättre..alla barn är olika och har olika behov..nej hu!! KRAM

2010-03-31 @ 11:39:42
URL: http://berglundsjoqvist.blogg.se/
Postat av: jeanette

Urs så hemskt för eran lilla dotter vad är det som är så svårt för förskolan att förstå??? Om dett barn är tryggast med vissa fröknar så är det väl en självklarhet att det är någon av dom som ska möta uppi dörren.

När min dotter var liten och gick på dagis här i norrköping var det alltid någon av fröknarna hon trivdes med som tog emot visst blev hon ledsen väldigt länge när jag gått med fröknarna hon tyckte om tog sig tiden att sitta med henne i 10 minuter och trösta sen var det bra.



Önskar verkligen eran dotter kunde få ha det likandant varje dag hon kommer ett barn ska känna sig trygg när det blir lämnat det är A och O.



Även om du anser du inte har någon superutbildning så är det ändå så att mammas instinkt är det som brukar stämma bäst finns nog ingen som kan känna ett barn så bra som dess mamma.



2010-03-31 @ 13:43:11
Postat av: Sofia H

Jag har aldrig hört talas om en liknande verksamhet, som är så stor... hur kan man fortsätta bedriva en verksamhet som fungerar så illa?

Jag tycker ni ska gå vidare, gå så långt som krävs, media, skolverk, som sagt...vad som krävs !

2010-03-31 @ 16:06:58
Postat av: Therese Hedman

Lina : Jag förstår att det inte är lätt när man hör en massa. Men samtidigt tror jag att det är viktigt att du går in i verksamheten med egna ögon.. ovh bildar dig en egen uppfattning. Det kanske kommer funka jättebra för Julius. Skönt att de funkar för Johline.. det funkar bra för Wilma med och de är jag evigt tacksam för. Jag hade aldrig orkat me att lämna två ledsna o förtvivlade barn. Kram

2010-03-31 @ 16:41:52
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har många gånger försökt ta upp "problem" med dagis men känner att det nonchaleras gång på gång, mer av vissa än av andra.

Endel anser sig tydligen bättre än andra. hemskt tycker jag.

Vem kan hjälpa alla oss oroliga föräldrar? Skolverket? tidningen ?



Från en annan orolig mamma

2010-03-31 @ 18:12:00
Postat av: Lina

Jag får se hur de går för julius när han ska skolas in jag hoppas verkligen att de kommer gå bra men man är lite orolig kram

2010-03-31 @ 18:13:19
URL: http://www.johleneojulius.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0