Vilken toppen härlig Lördag

.. klockan 6 ringde klockan.. ner o äta havregrynsgröt med hela familjen :)
Göra dom sista mackorna o fylla baguetterna med röra.. och sen väcka Ebba.
Iväg ner mot ishallen, där killarna lagom förväntansfulla hoppade på bussen mot Hemse.


Linslusarna Emil och Jonathan

 


Sebastian, lite mindre linslus..  :)

Jag och Familjen tog den lilla bussen, vår bil, till Hemse.
I den hade även Anna, Havanna, och Emily tagit plats...

Om ni tittar på bilden, vem tror ni va mest exalterade? Barnen eller Hockeymammorna? ;)




Vilket jääkla busväder att köra i vill jag lova... blåst o snö.. men fram kom vi välbehållna..
1 timme och 20 minuter senare.

  





Killarna va superladdade och tänkte inte nöja sig med en prestation som va mindra än bäst.

Dom gillar... nej älskar verkligen den här sporten alla tre.. o vilka fantastiska framsteg dom gjort på bara några månader...

De e våra killar de *stolt*


Jonathan, laddad o klar
 nummer 20


Sebastian in action (svart hjälm)



Emil, största möjliga koncentration (röd hjäm)


Emil mitt i smeten (röd hjälm)


Lite extra stolt är jag så klart över Emil.. just för att han är min son :)
Totalt koncentrerad och fokuserad på sin uppgift.
Han fick spela 3 matcher på raken a´15 minuter.. .. och eftersom dom bara hade två avbytare i laget så blev det att kämpa på extra hårt..

Dessutom gjorde han sitt första måååll !!!! Som han väntat o längtat efter det.
Jag (mitt nöt) hade precis stängt av kameran när han sopade in pucken i mål.
Hann dock med att ta denna bild på
VÄRLDENS STOLTASTE OCH BÄSTA  EMIL



TOTAL LYCKA....

Med nyduschade trötta, men glada killar intog vi buss och bil igen för hemresa till Slite.

Ebba kräktes i bilen på vägen hem och våra två vuxna medpassagerare tyckte det va en smula otrevligt och går säkert o känner sig lite illamående o smittade idag ;)

Hemma visade det sig att hon även hade 39 graders feber, stackarn.

Trött som synden la jag mig på soffan och..somnade halv 20.30 :)

En timme senare knackade det på dörren..då kom Terese och Jimmie och va kaffesugna.
Piggnade på mig en aning o käkade en av baguetterna som va kvar.
 Såg lite på filmen "dum dummare".

 Ebba vaknade och fick komma ner innan vi gick upp o la oss hela högen... ja inte Terese o Jimmie då, som gick hem :)

Idag är det slappardag.. ska tvätta o städa lite.. Emil är ute o leker med Gabrel och Jonathan och Wilma pysslar med Pippi-pärlplatta !

Hoppas alla får en mysig alla hjärtans dag, på sitt eget sätt som man nu väljer att fira, eller inte fira det.





Kommentarer
Postat av: Anna

Rolig läsning=) Vi va mest taggade gissar jag.. Som Emily sa, de är annat när andras ungar spyr.. Stackars Ebba.. Vi tackar så hjärtligt för riden till sudret=)

2010-02-14 @ 12:35:57
Postat av: malin hejdenberg

Låter som det blev en lyckad dag i kalla ishallen!!:) duktiga killar, alla 3 .. förstår verkligen att ni är stolta! tråkigt att Ebba är dålig :( hoppas hon snart piggna på sig! hoppas ni får en mysig alla hjärtans dag!

2010-02-14 @ 12:44:36
URL: http://malinhejdenberg.bloggplatsen.se
Postat av: Emily

Härliga bilder som alltid! Kände mig lite illamående igår kväll.. nog bara inbillning.. haha..

Trevlig alla hjärtans dag <3

2010-02-14 @ 15:15:43
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0