Torsdag

... och naturligtvis va Ebbas kräkningar igår inte en tillfällighet.
Hon fortsatte hela natten och en bit in på förmiddagen, men framåt eftermiddagen började hon piggna på sig lite igen och fick bethålla det lilla hon petade i sig.
Matlusten är inte på topp men hon dricker iaf.

Jag gjorde iallafall Wilma på dåligt humör igår när jag talade om för henne att hon oxå fick stanna hemma idag.. Det skulle inte funkat att gå iväg med Ebba, som kräktes så.. och så in på dagis o lämna o grejer.. nej.. !

Wilma hade ju sett fram emot dagis hela veckan och så kommer jag o raserar allt i en enda mening.
Elin ringde dock senare på kvällen o erbjöd sig ta med Wilma till dagis i dag.. och ni må tro att Wilma vaknade med ett strålande humör när hon fick höra det. TACK Elin... du förgyllde Wilmas dag !!

Anna va snäll och tog med sig Emil till skolan och Elin hämtade.... Tack så väldans mycket...

Nu sover tjejeerna... och Emil.. ! Patrik börjar känna sig krasslig.
Han har jobbat idag på gråbo.. alla hyrestaken ska ha bort sin snö.. så han va ordentligt frusen när han kom hem.

I morgon kommer Mommo, till barnens fötjusning.. jag har en riktig mommo-gris här hemma.. :)

Och nästa vecka får vi hoppas att Ebba får va frisk så vi kan få  nån ordning på hennes vistelse på dagis... !

Nu väntar disk.. sen soffan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0