Tiden går sakta...

Timmarna sniglar sig fram... i väntan på att få gå till dagis och hämta barnen.
I dag har jag en enorm längtan efter att få hem dem, mest Ebba eftersom hon va så himla ledsen stackarn i morse när jag lämnade henne.

Jag vet att det går över, jag vet att det bara är innan hon vänjer sig.. men jag känner mig ändå som världens sämsta mamma ..

vad är bäst.. skola in på dagis eller ha henne hemma.. Jag vet inte... !! Personalen gör ett fantastiskt jobb.. det är jag övertygad om...
Inget av dom andra har vart så ledsna vid inskolning.. jag undrar vad det är som gör henne så otrygg.. ! Eller så är det inte otrygghet.. kanske är det bara att hon behöver lite mer tid...
Alla är olika, det vet jag.. men gör jag verkligen rätt.. ???? Jag blir tokig....

Bara 50 minuter kvar :)


Kommentarer
Postat av: linda

Det är bara du som vet vad det bästa är för Ebba. Endel är redo för dagis tidigt, andra lite senare och så finns det barn som inte alls gillar dagis överhuvudtaget och skulle hellre velat vara vid en dagmamma. Min lilla Nora är en dagmamma-unge som inte trivs i stora grupper och en massa olika vuxna att vända sig till. Även om jag tror att hon skulle "lära" sig tycka om det om hon testar igen nu när hon är äldre. Men som sagt så är det bara du som vet vad som är bäst för Ebba. För Nora gick det aldrig över, hon grät så gott som VARJE gång jag lämnade henne. Fröknarna fick dra henne ur min famn. Långt inlägg men jag tycker du ska vänta av någon månad till och se om hon kommer in i det annars så har du ju möjlighet att ha henne hemma ett tag och låta henne växa sig redo lite till. Kanske har du svårare att lämna henne än de andra?

2010-02-05 @ 14:05:43
URL: http://royaltylove.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja, det här med dagis e verkligen svårt.. ! Nu är verksamheten så stor oxå.. kanske att det påverkar och gör det svårare för barnen att känna den där tryggheten..! Många ansikten, många rum.. ! Jag tänker ge det en chans till.. som tur är så har jag all tid i världen.. det får ta den tid det tar.. och det känns skönt !

2010-02-05 @ 18:16:58
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: malin hejdenberg

Jag känner igen de du skriver att man känner sig som världens sämsta mamma när man lämna sitt gråtande barn på dagis.. alla barn e ju helt olika, o skönt att du faktiskt har tid att ta de lugnt med inskolningen, Jag tror att det kan bli jobbigare för barnen nu när det e större grupper, kanske inte lika mycket trygghet,

Hoppas annars ultraljudet gick bra igår, hade tanken att skicka ett sms och fråga igår men något kom emellan, sen sa elin att de såg bra ut!! kramar till er och hoppas ni får en mysig fredagkväll!

2010-02-05 @ 18:24:41
Postat av: Emily

Förstår dig verkligen. Jag har för mig att när du skola in wilma gick de väl ganska lätt?? Hampus hade jag ju ganska mycket "problem" med. De va väldigtmycket upp och ner men se vad bra han har det idag. han trivs som fisken i vattnet. Sen tror jag självklart att det är jobbigt för Ebba att de är så stort, mycket barn o många fröknar till skillnad från Bofinken. Från att ha varit vid trygga mamma så länge. Hon har iaf tryggheten i Wilma där. Visst kan du ha henne hemma lite till men samtidigt behöver du ha lite vila med tanke på din graviditet. En sak som är säker är att Ebba känner ju av om du inte är helt trygg att lämna henne där. Det kommer nog ordna sig men förstår att de är tufft. Jag fasar redan för Edvins inskolning. Kram

2010-02-05 @ 22:30:25
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0