Ibland undrar jag...

...hur fort ett rykte sprids....nästan skrattretande fort.. från att ha mellan 80-100 besökare om dagen så låg det igår på 157 UNIKA besökare och över 300 sidvisningar... jisses säger jag bara.

Igår när Patrik kommit hem så gick vi bort o firade Anna som fyllde år. Hon bjöd på smarrig smörgåstårta och kaffe !

Sen hem med barnen o lägga dem innan jag återvände hem till Elin.
Vi hade bestämt att vi skulle se film tillsammans alla brudar. Tyvärr blev Emily sjuk, men vi andra va laddade.

Vi hade förberett oss på gråtfest så Elin delade ut servetter innan o så bunkrade vi upp med läsk o annat smått och gott.

Filmen, sisters Keeper, va en otroligt fin film om en cancersjuk tjej och hennes syster.
 Systern va ett provrörsbarn "tillverkad" för att exakt kunna matcha sin cancersjuka storasyster för donation av benmärg och andra viktiga organ för att storasystern skulle kunna bli frisk.
Men när lillasystern ångrar sig och inte längre vill utstå nålstick och sövningar för sin cancersjuke systers skull så hamnar familjen i kris.

Filmen berörde mig djupt då många tankar och känslor stämde kring mina egna erfarenheter.
Desperationen över att få sitt barn friskt, hur man griper efter minsta halmstrå ända in i livets slutskede.

Den bjöd oxå på många skratt.. mycket livsglädje... ! För det är ju så man lever, när man lever med en cancersjuk familjemedlem. Varje ögonblick blir viktigt, fyllt med liv.

Nu har jag vart o lämnat Emil på skolan. '
Jag o Terese pratade igår om att grabbarna kanske skulle leka idag men Emil ville så gärna åka skridskor i skolan idag, så det får bli en annan gång.

Wilma har haft en obehaglig hosta i natt och hållt mig o Patrik vakna och Ebba har snörvlat och hostat om vartannat hon me :(

I morse hade Wilma lite feber så det känns skönt att dom ändå va lediga idag.

Ikväll ska vi va barnvakt för Holly,som ska sova här, till både Wilmas och Holyls förtjusning,  och sen bjuder heela långa helgen på nåt att göra.
Hockey och fotboll avlöser varandra och på Lördagkväll ska Patrik till stan och dricka öl med Adde o Bempa.

Jag samlar kraft för måndag och dagislämning igen.. nya tag...!

Ikväll är det fredagsmyyys, and guess what....... TACOS !!!!! :)


Kommentarer
Postat av: malin

ja en mycket gripande film, jobbigt för mig att se,me tanke på Elin, Men jag e glad att jag såg den, starkt av dig att se den Therese. Hoppas barnen snart piggnar på sig! stor kram till er!

2010-02-19 @ 10:29:06
URL: http://www.malinhejdenberg.bloggplatsen.se
Postat av: Carola

Är det en ny film? Skulle vilja se den, så tänkte försöka leta rätt på den.

2010-02-19 @ 12:19:49
Postat av: Therese

Carola: Vet faktiskt inte om den är ny... har inte sett nå reklam för den. Men bra va den.. sevärd till tusen !!

2010-02-19 @ 15:25:16
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: Carola

Yes, Tobbe har lyckats ladda hem den, så ikväll är de jag som sitter och snörvlar här i soffan!

2010-02-20 @ 07:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0