Godmorgon !!

Skulle ha skrivit ett inlägg igår men blogg.se va såååå segt.. !

Igår gick vi upp halv 7.. jag va en smula trött kan man säga, men för ungarna verkade en halvtimme tidigare varken göra från eller till för humöret.

In till stan, och ner till MVC för att träffa Pirrko. Vi pratade lite fram och tillbaka om graviditeten.. och avslutade med ett Ultraljud.
Det visade att bebisen nu är så pass stor att den automatiskt tryckt fosterhinnorna mot livmoderväggen, men att det ännu fanns ett litet "glapp".. så summa sumarum såg det alltså bättre ut, men inte helt bra.

Pirrko sa att jag kundfe leva lite mer "vardagligt", men att lyft aldrig är bra under en graviditet.. så jag skulle försöka att vara sparsamma med dem.
Att lyssna på kroppen va viktigast, och om jag skulle få en blödning igen så skulle jag åka in direkt.
Lite positiva nyheter ändå, eller hur ?!

Detta innebär att jag kan ha barnen på dagis som jag önskar, dvs 8,30-13. Tog upp det med en personal för ett tag sen så det är redan "godkänt".
Då får jag ha barnen hemma lite mer än om jag skulle behövt ha dem till 15, och det känns skönt !
Tror jag behöver dem mer, än vad dem behöver mig :)

Nu är det snart dags för påklädning och iväg till skola och dagis...

Ha en bra dag allesammans !! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0