Godmorgon !!

Wilma vaknade tidigt i morse. Kvart i 6 vaknade hon.
Har nog inte vart me om det sen hon va bebis... nog för att hon låg kvar i sängen tyst.. men inte stilla.. så när vi gick upp en timme senare så va jag trött som aldrig förr.

Jag för egen del vart mycket vaken inatt. Tänkt och tänkt och tänkt.

Skrev igår ett lååångt inlägg om hur det kändes som att någon slet mitt hjärta ur kroppen när jag övergav en panikslagen Ebba på dagis på morgonen.
Men när jag tryckte på spara knappen så försvann allt.. kanske lika bra det.

Här i slite får man ju sällan ha sina egna åaikter och tankar utan att någon ska tycka till om det. Man får inte tycka si och inte så..

Och med tanke på att jag har närmare 100 besökare om dagen så vet man inte vem som läser !
Faktum är att jag fortsätter att tycka som jag gör.. !
Jag har aldrig någonsin vart med om en sån här inskolning... och nog för att alla barn är individuella.. men det är så många andra saker som får mig att säga att jag tror att det beror på en för stor verksamhet... för många ansikten för våra små... osv.

Att behöva öppna sitt barns hand som krampaktigt håller sig fast i ens tröja och skriker av panik.. det är.. obeskrivligt.. ! Jag kände mig som världens sämsta mamma, tusen och åter tusen gånger om.
Men jag vill samtidigt tillägga att när jag hämtade efter vilan så hade dagen trots allt vart bra, och jag kände att personalen förstod mig och min oro.
Är övertygad om att dom gör sitt bästa för att våra barn ska ha det så bra och tryggt dom bara kan.. man hur gör man när man inte räcker till till 4 gråtandes barn och ett femte på intåg ??

Nu blev det lite tankar ändå.. jag låter dom som tycker anorlunda än jag, tycka det.
Men respektera mina tankar.

Tror att Ebba så småniongom kommer bli en "dagisunge" som mina andra barn.. ett barn som älskar att gå till dagis, som inte vill följa med hem när man kommer för att hämta och som längtar efter dagis när det är helg.
Men det kanske är lite längre väg dit än det hade vart om verksamheten sett aningen annorlunda ut,

Dock tycker jag dfet är viktigt att alla får bilda sig en egen uppfattning och jag gör ÅTERIGEN klart för er att detta är MINA åsikter o bara mina.

Nog pratat om det.... !

Måste passa på att säga HIPP HIPP HURRA till Anna som fyller piiiiiiip idag ;)
Det närmar sig 30 strecket .... Det gör det förvissor för mig med, men jag har ingen panik över det :)

Ikväll blir det tjejkväll med  vännerna och en riktig tjejfilm.. ska bli mysigt.. !!!

Nu ska jag avnjuta en kopp kaffe innan påklädnings-stöket av tre barn börjar :)



Kommentarer
Postat av: Carola

Nästan så jag började gråta bara av att läsa hur du har de vid lämningen. Tråkigt att du ska behöva påpeka att de är dina egna åsikter, borde vara en självklarhet då de faktiskt är DIN blogg! Hoppas de känns bättre för Ebba på dagis snart. Kram

2010-02-18 @ 09:27:49
Postat av: linda

Jag vet precis hur du känner det. Sådanan lämningar hade jag i två år med Nora och det gick aldrig över. Vissa undantag fanns det men inte många. Går tom att räkna dom. Jag kämpade på i två år och grät varje gång nästan. Fråga Malin! Jag vet att man måste ha starkt psyke och inte visa sin oro men det klarade jag inte av. Tycker du ska försöka et ttag till och jag hoppas allt blir bättre snart!

2010-02-18 @ 10:27:05
URL: http://royaltylove.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej Therese!



Jag heter Therese och har följt dig i många år. Började redan med William, o har sedan förljt din privata. Jag kan förstå dig som mamma då jag själv jobbar inom barnomsorgen, det är inte alltid lätt med ledsna barn. Men du ska veta att oftast så slutar det inom 5 minuter efter lämning. Kanske en liten tröst i det hela. Ville hur som hellst bara berätta att jag läser din blogg! Trevlig helg!

2010-02-18 @ 18:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0