Vilken dag !!

Den stillsamma promenaden ner till Bulhuset igår va dödsstöten för mitt bäcken.
Igår kunde jag knappt röra mig och idag känns magen som en endste stoor sammandragning, hela tiden...suck.

Idag åkte jag med Elin till stan efter att ha lämnat barnen. Tack snälla för skjutsen !
Hade tid på MVC kl 10 och tid till läkaren vid 12.
Allt såg bra ut, och magen växer på..3 cm på två veckor.. det känns vill jag lova... !

Träffade läkaren och pratade om snittet.. Det blir mitt fjärde kejsarsnitt.

Emil fastnade med axlarna när han skulle födas fram så det blev en smula kaotiskt och en Emil som tillslut kom ut utan varken hjärtljud eller andning.

Därför har vi följt läkarnas rekomendationer och snittat gångerna efter, vilket är på gott och ont.

Så nu har vi fått preliminärt datum och det är ju alltid med lite skräckblandad förtjusning :)

Snälla Anna kom in o hämtade mig. Tack !! Hem och hämta barnen.. sen kom mommo och Bempa för att va barnvakt en stund medans jag gick på möte, ett mycket bra sådant.

Kände mig lättare och starkare när jag gick därifrån.

Innan jag gick så han Terese och Jonathan kika förbi och ta en fika i solen.


Hem igen.. mommo och Bempa åkte hem. Tusen tack för att ni finns !!!
Jag o barnen lagade mat och Patrik kom hem halv 7 efter övertid på jobbet.

Jag har just blivit serverad en iskall Smootie och har haft trevligt besök en stund av en gammal klasskompis vars sambo jobbar i hamnen.
Nu ska jag gå o ta ett bad och hoppas att jag mår bättre efteråt.. sen blir det nog sängen.. tidigt, men gud så skönt !

I morgon väntar ny dag... med allt vad det innebär.
Och på Torsdag fyller Emil år... han skulle bara veta vad som väntar honom.
Han ska få åka med Elin in till stan på förmiddan för att möta upp Mommo som ska ta med honom på äventyr... :)

Nej nu har jag pladdrat färdigt !! Gonatt me er !!!


Kommentarer
Postat av: Emily

Ja de där med att gå o va högravid är ingen höjdare.. minns i slutet med Edvin, jag orkade knappt gå till dagis.. o hem direkt igen var knappt o tala om.. de var ju därför du hade en kaffegäst hängades vid dig ganska så ofta.. haha..

jag saknar inte o va gravid, även om de har sina mysiga stunder.. trivs att kunna röra mig, böja mig o sånt du vet.. men snart är magen din borta o en underbar liten bebis kommer till världen.. Längtar efter o få se den lille som bor där inne.. Kram

2010-04-12 @ 21:31:56
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: elin hejdenberg

Saknar inte heller att vara gravid. Kommer ju inte skaffa fler barn. Å det är skönt att veta...lixom.. =D. Fast det är ju mysigt när det rör sig därinne å alla förväntningar å man undrar sååååå VEM som ligger därinne å rumlar runt=). Snart är det dags! Det är så spännande !!

Kramar

Å hoppas Emil får en underbar födelsedag å dag med mommo!! =)

2010-04-13 @ 14:29:58
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0