Dålig uppdatering !!!

...men det har vart fullt upp här.

I torsdags fyllde som sagt vår finaste Emil 7 År.
Han va ledig och grattades på sängen med sång och paket.






Sen bar det av till stan för hans del.. !

Mommo mötte upp vid Elins jobb och skulle ta med honom på en överraskning..!


Han kom hem stolt på eftermiddagen med ett nytaget hål i örat !

Som om det inte vore nog så hade han fått fika me mommo, gammelmommo och gammelmoffa och sen tatt en tur ner till lekstugan för att handla för pengarna han fått av Moffa och Helena, och för pengarna han fick av Gammelmommo och gammelmoffa.


Nervös Emil....


Modigt va ?!


Fika på ringduvan

Det hade oxå blivit ett besök på Bempas jobb, där han fick åka brandbil, med sirener :)
Och så mat på Max.. ja han va mycket nöjd vill jag lova !

På em kom det gäster o grattade och fikade.

Han vart nöjd med alla sina presenter men som han uttryckte sig
"att få hål i örat va nog de bästa idag för det har jag ju önskat sig sen jag föddes typ" :)












Tack alla ni som gjorde hans dag fantastisk,
och tack alla ni som hjälpte mig med tårtor o sockerkakor osv

I fredags vandrade en mallig och stolt Emil till skolan och visade upp sitt öra :)

Tjejerna va lediga från dagis så vi tillbringade dagen hemma vid Elin.

På kvällen skulle Terese Jimmie och jonathan komma o fira Emil.

Vi grillade ihop, fikade och hade fredagsmys...
Vi hade även Holly hos oss.. och ja vad säger man.. med fem barn i samma lilla vardagsrum, hög musik och massa skratt så kan det inte bli annat än stimmigt... så jag förstod att Jimmie va heeelt slut när han kom hem :)










I lördags va vi ganska slöa hela högen.. jag och Wilma somnade på soffan :)
Började känna av förkylning igår... och ungarna har vart / är förkylda så jag är inte förvånad.

Vid Tre kom mamma och Bempa, Madde och Fredrik.



Bempa tog me sig grabbarna in på "grabbkväll" till stan och vi andra fikade och myste.

När Madde och Fredrik åkt hem så lagade vi kycklingpaj och hade lördagsmys.

Så här svårt tycker Ebba att det är att hantera en seg skumbanan :)













Mamma och Elin drack vin och det är inte annat än att jag även blev sugen.. men den som väntar på nåt gott....

Kvart över ett körde Anna in till stan för att hämta upp grabbarna.

Dom hade haft en trevlig kväll med kanongod mat och massa skratt.
Dom hade hamnat på Black sheep arms men det va varmt och stimmigt och hög musik.. så Patrik hade alla odds mot sig :)

Idag va han heelt slut i huvudet trots att han klarat sig på fyra öl och ändå blivit lite rund under fötterna :)

Så vi har slappat idag, och i morse när jag vaknade så hade förkylningen slagit till med full kraft.. nysningarna har duggat tätt och huvudvärken vägrar släppa.
Ögon och näsa har runnit konstant.. så jag har knaprat halstabletter och nu har Patrik gjort i ordning varmt te.

Mats och Maggan va här förbi en sväng och grattade emil i em, som blev så glad över presenterna....

Nu blir det soffan och en liter te, om jag ska va människa i morrn.. !!!

Hoppas ni andra haft lika bra dagar som vi !!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0